Spēle sadarbības prasmju pilnveidošanai dabaszinību stundās 1.klasē
Author
Grīnvalde, Arnita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Spēle sadarbības prasmju pilnveidotāja dabaszinību stundās 1. klasē” analizēta aktualitāte, kā dabaszinību stundās, izmantojot spēles metodi, var pilnveidot skolēnu sadarbības prasmes. Darba mērķis ir izpētīt spēles pielietošanas iespējas sadarbības prasmju pilnveidošanai dabaszinību stundās 1. klasē. Pētījuma uzdevumi ir izpētīt un analizēt psiholoģiskajā un pedagoģiskajā literatūrā spēles būtību un lomu pedagoģiskajā procesā; sadarbības prasmes aktualitāti; 7 – 8 gadu vecu bērnu attīstības īpatnības; veikt pētījumu un analizēt spēļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju pilnveidošanai dabaszinību stundās 1. klasē. Autores darba aktualitāte ir vērsta uz sadarbības prasmju pilnveidošanu. Spēles metode ir viena no metodēm skolā, kas skolēnam palīdz apgūt gan akadēmiskās zināšanas, gan sociālās prasmes. Praktiskais pētījums veikts sākumskolas 1. klasē, pētītas un analizētas, izstrādātas un aprobētas spēles kā sadarbības prasmju pilnveidotājas dabaszinībās, tēmas „Gadalaiki” ietvaros. Iekļaujot spēles metodi mācību procesā tika secināts, ka diplomdarba autores pētījuma hipotēze praksē ir guvusi daļēju apstiprinājumu. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 5 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotiem, pielikumiem. Darbā iekļautas tabulas, attēli par veiktā pētījuma analīzi.
Atslēgvārdi: spēle, sadarbības prasmes, dabaszinības. In the diploma paper „ Game for improving the cooperation skills at science lessons in Garde 1”, topicality is analyzed, how in science lessons, using the games approach, the pupils’ collaborative skills may be enhanced. The aim of the research is to study the opportunities of the game method to improve collaboration skills in science lessons in form 1. The assignment of the research is to study and to analyze the psychological and pedagogic literature on the nature of the game and its role in the pedagogical process; topicality of collaboration skills; 7-8 year- old children’s development peculiarities; to study and to analyze opportunities of applying games to improve collaborative skills in science lessons of form 1. The topicality of the author’s research is focused on improving collaborative skills. The game method is one of the methods at school that helps the pupil to pick up the academic knowledge and social skills. The practical research was carried out in form 1 of elementary school where the games as improvers of collaborative skills in science lessons within the theme “ Seasons” are studied, analyzed, developed and approved. Including the game method in teaching, it was concluded that in practice the hypothesis of the author of the diploma paper has gained a partial approval. The research consists of the introduction, sections, subsections, conclusion, a list of literature and sources, annexes. The paper contains charts, figures with analysis of the carried out research.