Tekstildarbi – piecu gadus vecu bērnu radošās darbības veicinātāji
Автор
Dica, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma: Tekstildarbi– piecu gadu vecu bērnu radošās darbības veicinātāji.
Darba mērķis ir izzināt teorētiski un praktiski piecu gadu vecu bērnu radošās darbības veicināšanu tekstildarbos. Darbā tika izmantotas šādas metodes: literatūras izpēte, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ,datu apstrāde.
Teorētiskā daļa balstās uz V.Hibneres, Al.unA.Dzērvītes, D.Lieģenieces R.Fišera, A.Maslova, Ļ.Vigotska R.Zeidela pedagoģiskām atziņām.
Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti tādi jautājumi kā: teorētiskās nostādnes par radošās darbības veicināšanu pirmsskolas vecuma bērniem, mākslinieciski radošās darbības raksturojums, piecgadīgu bērnu vecumposma raksturojums, tekstildarbu iespējas mākslinieciski radošās darbības veicināšanā pirmsskolā, tekstildarbu veidi. Praktiskajā daļā tika izveidota pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programma darbam ar tekstilmateriāliem 5 gadus veciem bērniem radošās darbības sekmēšanai. Analizēta programmas aprobācija un rezultāti.
Bērnu attīstība noris rotaļājoties un darbojoties. Piecu gadu vecs bērns turpina attīstīt jau iepriekš iegūtās zināšanas un prasmes, lietas viņš iepazīst praktiski darbojoties. Radošo darbību ir iespējams veicināt , darbojoties ar dažādiem tekstilmateriāliem, ņemot vērā bērna vecuma un attīstības īpatnības. Svarīgi ir bērnos izraisīt interesi, lai darbība būtu brīva un nepiespiesta.
Iegūtie rezultāti apstiprina, ka pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programmas īstenošana ir veicinājusi bērnu radošo darbību ar tekstilmateriāliem.
Darbs varētu interesēt pedagogus un darboties gribošus pirmsskolas vecuma bērnus. The theme of the Qualification paper – Textile works – creativity creators of five year old children.
The theme of the work is theoretically and practically to find out the ways how to create creativity in five year old children using textile works. The following methods were used in the work – literature survey, pedagogical observation, pedagogical experiment, data evaluation.
Theoretical part is based on V. Hibneres, Al. and A. Dzērvītes, D. Lieģeniece, R. Fišera, A. Maslova, Ļ. Vigotska, R. Zeidela pedagogical views.
Theoretical part observes and discusses such questions as: theoretical views on creativity of pre-school children, description of art creativity activities, description of five year old children characteristic, textile work possibilities in creating artistic creativity in pre-school, types of textile works. Practical part creates pedagogical experiment activities’ programme working with textile works. Results and aprobation of the programme was analyzed.
A child’s development takes place while playing and being active. Five year old children continue to develop knowledge and skills acquired earlier, things are learned by practice. Creativity can be improved, using differenttextile materials, taking into consideration the age and development of a child. It is vital to develop an interest in children in order to create a free environment.
Results confirmed that the pedagogical experiment programme provided basis for a child’s creativity while working with textile materials.
The research paper can be valuable to teachers of pre-schoolers and children of pre-school who want to work actively.