Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorApine, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:40Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:40Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16718en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11953
dc.description.abstractDiplomdarba tēma tika izvēlēta, jo darba autore ir angļu valodas un vēstures skolotāja, kuras pieredze rāda, ka mūsdienu pasaulē, kad valstu robežas izplūst un sazināšanās lielā daļā pasaules notiek angļu valodā, ir svarīgi paplašināt skolēnu zināšanas un stundu darbību organizēt tā, lai zināšanas kļūst noderīgas reālajā dzīvē. Savā darbā autore ir saskārusies ar to, ka angļu valodas stundās skolēniem piedāvātais mācību materiāls nenodrošina pietiekamu starppriekšmetu saikni un skolēniem nav plašas iespējas citus mācību priekšmetus apgūt vai iegūtās zināšanas nostiprināt angļu valodas stundās. Tāpēc autore nolēmusi veikt pētījumu, kura mērķis ir noskaidrot, kā materiāli par vēstures tēmām angļu valodas stundās attīsta starppriekšmetu saikni un veicina saturiski integrētas valodas apguvi. Par darba uzdevumiem tika izvirzīts atlasīt un analizēt literatūru par pētāmo tēmu, kā arī izveidot anketu skolēnu un skolotāju viedokļu izzināšanai, veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Pētījuma izvēlētā problēma ir interesanta un aktuāla darba autorei, jo autore meklēja labāko metodi vēstures un angļu valodas apgūšanai abu mācību priekšmetu kontekstā, stiprinot starppriekšmetu saikni starp šiem priekšmetiem un veicinot saturiski integrētu valodas apguvi Mērķa sasniegšanai, tika analizēta literatūra un informācijas resursi par starppriekšmetu saikni, lasītprasmes veicināšanu, lai rastu priekšstatu par starppriekšmetu saiknes veidošanas nepieciešamību. Ņemot vērā to, ka starppriekšmetu saiknes stiprināšana ir cieši saistīta ar saturiski integrētu valodas mācīšanu (Content and Language Integrated Learning-CLIL), tika analizēta arī literatūra par CLIL kā metodi. Praktiskās daļas rezultāti atspoguļoti pētījuma trešajā nodaļā. Tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums 10.klasē. Pētījuma dati tika iegūti, izmantojot skolēnu un skolotāju anketēšanu un skolēnu novērošanu. Pētījuma rezultāti parāda, ka skolēni labprāt angļu valodas stundās lasa tekstus par vēstures tēmām un veic ar tiem saistītus uzdevumus. Novērotie skolēni secināja, ka angļu valodā, lasot tekstus un pildot ar tiem saistītos uzdevumus, viņiem papildinās zināšanas vēsturē un jūtams pozitīvs progress angļu valodā. Skolēni norādīja, ka viņiem papildinājies vārdu krājums, tiek pilnveidota lasītprasme . Pēc pētījuma datiem var secināt, ka 10.klases skolēni ir ieinteresēti vēstures tēmu apguvē angļu valodas stundu laikā(saturiski integrētā valodas apguvē) un starppriekšmetu saiknes attīstīšana uzlabo skolēnu zināšanas abos mācību priekšmetos.en_US
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper was chosen because the author works as a History and English language teacher. The author’s experience shows that it is very important nowadays to know the English language and to expand students’ knowledge. It is important to organise lessons so as to apply all received knowledge in real life situations not just in one lesson. During the lessons, the author has faced a situation when teaching and learning materials do not offer cross-curriculum learning as much as it is required in real life. Students do not have enough opportunities to use the acquired knowledge in English lessons in other cross-curriculum lessons. Therefore the author has carried out the research to find out if History material during English lessons helps to develop cross-curriculum and Content and Language Integrated Learning (CLIL). The objectives of the research are to select and analyse literature about the theme, to work out a questionnaire for students and history teachers to find out their opinions, to do action research and to sum up results. The problem of the research is topical and interesting for the author as she is looking for the best ways how to teach English and History in content along with developing cross-curriculum Content and Language Integrated Learning. During the research the author analysed literature and resources about cross-curriculum teaching, the need to develop reading skills and CLIL as a method to integrate History and English language lessons. The practical part of the research is analysed in the third chapter of the diploma paper. It is a case study in 10th form and based on the questionnaire of students and teachers and a survey of the students. According to the research students are willing to read history texts in English lessons and do exercises added to the texts. Surveyed students came to a conclusion that learning that way they expand knowledge in History and English. Students feel they have learnt new words in English and improved their reading skills as well. The data of the research show that students of 10th form are interested in reading history texts in English lessons to develop cross-curriculum and Content and Language Integrated Learning as it improves the knowledge of both cross-curriculum subjects.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVēstures teksti angļu valodas stundās starppriekšmetu saites attīstībai un saturiski integrētai valodas apguvei 10.klasēen_US
dc.title.alternativeHistory texts during English lessons as a means to develop cross-curriculum and language integrated content learning in Grade 10en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record