dc.contributor.advisor | Odiņa, Indra | en_US |
dc.contributor.author | Grīsle, Edīte | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:35:40Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:35:40Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.other | 16731 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11954 | |
dc.description.abstract | 5. klases skolēns ir motivēts mācīties angļu valodu, taču grūtības rodas ar vārdu krājuma saglabāšanu ilglaicīgajā atmiņā, kas, savukārt, rada problēmas komunikācijā. Diplomdarba mērķis bija noskaidrot, analizēt un praksē izpētīt, kā mainās 5. klases skolēnu vārdu krājuma apguve, izmantojot multisensoro pieeju.
Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts no 25. 02. 2010. līdz 12. 03. 2010. Āgenskalna sākumskolā ar sešpadsmit 5. klases skolēniem. Pētījuma veikšanai tika izmantotas anketas, lai noskaidrotu skolēnu mācīšanās stilu, testi, lai noteiktu skolēnu smadzeņu pusložu un sensoro sistēmu dominantes, un pārbaudes darbi, lai noskaidrotu skolēnu vārdu krājuma apguves pakāpi pirms un pēc multisensoro vingrinājumu veikšanas.
Pamatojoties uz iegūtajiem datiem par skolēnu smadzeņu pusložu un sensoro sistēmu dominantēm un zinot skolēnu mācīšanās stilu, tika sastādīta un praksē pielietota multisensoru vingrinājumu kopa „Fruits and vegetables”.
Salīdzinot vārdu krājuma apguves pakāpi pirms un pēc multisensoru uzdevumu veikšanas, jāsecina, ka vārdu nozīmes un formas sasaiste bija uzlabojusies par 10%, vārda grafiskās formas atpazīšana par 9%, vārdu pareizrakstība par 10%, bet vārda formas un nozīmes sasaiste par 18 %.
Iegūtie vārdu pārbaudes darbu rezultāti pierādīja, ka angļu valodas mācīšanās 5. klasē notiek paātrināti, ja mācību vide ir multisensora. | en_US |
dc.description.abstract | The 5th grade pupil is motivated to learn the English language. However, there are difficulties in retaining the acquired vocabulary into long term memory, and it consequently affects the quality of communication. The aim of the Diploma Paper was to explore how the 5th grade pupils` English vocabulary acquisition changes using multisensory approach.
A case study was carried out at Agenskalns Primary School in 2010, from February 25 till March 12, with sixteen 5th grade pupils. There were questionnaires used to identify the pupils’ learning styles; tests to determine the dominance of hemispheres and sensor systems and tests to monitor the degree to which the vocabulary had been acquired before and after doing the multi- sensory exercises.
Based on the findings of the research, there has been designed and tried out a set of multi-sensory exercises „Fruits and vegetables”.
Comparing the degree to which the vocabulary had been acquired before and after the multi-sensory exercises were done, it has to be noted that the agreement of meaning and form of the words had improved by 10 %, recognition of the graphic form of the words by 9%, spelling by 10 % , but the agreement of form and the meaning of words by 18%.
The findings of the research revealed that learning of English in grade 5th was accelerated if the learning environment was multi-sensory. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Multisensorā pieeja paātrinātai vārdu krājuma apguvei 5.klasē angļu valodā | en_US |
dc.title.alternative | Multisensory approach to accelerated acquisition of vocabulary in English in Grade 5 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |