Rīgas speciālās pirmsskolas izglītības iestādes "Riekstiņš" vēsture no 1984.gada līdz 2009.gadam
Autor
Subatoviča, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis diplomdarbs tika izstrādāts, tādēļ, ka Rīgas speciālās pirmskolas izglītības iestādes “Riekstiņš” dibināšanas un veidošanās dati nav apkopoti. Publikāciju skaits par Rīgas speciālās pirmsskolas izglītības iestādes “Riekstiņš” vēsturi ir ierobežots. Tajās ietvertā informācija ir fragmentāra. Informācija nav apkopota vienkopus, un tā ir nepilnīga. Diplomdarba autorei likās svarīgi noskaidrot Rīgas speciālās pirmsskolas izglītības iestādes “Riekstiņš” pedagoģisko darbību, kā arī apzināt kultūras un pedagoģiskās vērtības no pirmsākumiem līdz mūsdienām.
Diplomdarba mērķis ir izzināt un izanalizēt Rīgas speciālās pirmskolas izglītības iestādes “Riekstiņš”vēsturi no 1984. gada līdz 2009. gadam.
Metodes: Latvijas valsts arhīva materiālu analīze, literatūras analīze, atmiņu pierakstu analīze, intervijas.
Šis darbs varētu interesēt pirmskolas izglītības iestāžu skolotājus, logopēdus un tos, kuriem interesē pirmskolas izglītības iestādes vēsture un tās attīstības gaita. Šis pētījums paliks kā vēsturisks materiāls Rīgsa speciālās pirmsskolas izglītības iestādei “Riekstiņš”. Pētījumam ir kultūrvēsturiska nozīme, un tas sniedz ieguldījumu Latvijas bibliotēku vēstures izpētē.
Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām, 68 lapaspusēm, 3 apakšnodaļām, 55 literatūras un avotu vienībām, 3 pielikumiem, 14 attēliem, 2 tabulām.
Atslēgas vārdi: Rīgas speciālās pirmsskolas izglītības iestādes “Riekstiņš”. The paper is developed in that information about foundation and developing of Riga Special preschool educational establishment “Riekstiņš” is not aggregated before.
There are a limited number of publications available on the history on the Riga Special preschool educational establishment “Riekstiņš”. They contain only fragmented information. Available information has not been summarized and it is incomplete.
It was important for the author of the diploma paper to establish Riga Special preschool educational establishment “Riekstiņš” pedagogical activities as well as to find cultural and pedagogical values from its beginnings to nowadays.
The aim of the diploma paper is to find out and analyse the history of Riga Special preschool educational establishment “Riekstiņš” 1984-2009.
The research methods: the analysis of the materials of the Latvian State Historical archive, the analysis of literature, the analysis of memory record, interviews. This diploma paper could be interesting for pre-school teachers, speech therapists and others who have an interest in pre-school history and its developing.
This diploma paper will left as a historical material for the Riga Special preschool educational establishment “Riekstiņš”. The paper has a cultural and historical value and it contribute to research of the history of Latvian library.
The diploma paper consists of 4 chapters, 3 sections, 68 pages, 14 pictures, 55 literary units and 3 appendices, 2 tables.