dc.contributor.advisor | Kaņepējs, Mārtiņš | en_US |
dc.contributor.author | Naha, Ginta | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:35:42Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:35:42Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.identifier.other | 16971 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11973 | |
dc.description.abstract | Darba nosaukums: „Kopīgais un atšķirīgais pirmsskolas izglītībā Igaunijā un Latvijā”.
Darba autore: Ginta Naha.
Darba zinātniskais vadītājs: mag. paed. Mārtiľš Kaľepējs.
Darbs sastāv no: ievada, 4 nodaļām, izklāstīts 43 lapaspusēs, papildināts ar 6 pielikumiem 7 tabulām un 4 attēliem.Darbā izmantoti 23 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: Teorētiski iepazīt un empīriski pārbaudīt pirmsskolas izglītības sistēmas kopīgumu un atšķirību Latvijas un Igaunijas valstīs.
Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagogu un psihologu A.Ādlera, J.A.Komenska, Ţ.Ţ.Ruso, M.Montesori, K.Ušinska, Fr.Frēbeļa, R. Kaľepējas, A.Karules, E.Hujalas, L.Kivi, H.Sarapuu, J.Sļerd atziľām par pirmsskolas izglītību, tās mērķiem, uzdevumiem, pedagoģisko procesu. Iepazīti normatīvie akti, kas nosaka pirmsskolas izglītības tiesisko pamatu.
Praktiskajā pētījumā analizēta pirmsskolas izglītība (tās mērķi, uzdevumi, vērtēšanas kritēriji pirmsskolas izglītības iestādē, pedagoģiskais process, normatīvie akti), lai –noskaidrotu, kas ir kopīgs un atšķirīgs pirmsskolas izglītībā Igaunijā un Latvijā.
Darbu var izmantot plānojot izglītības attīstību Igaunijā un Latvijā.
Atslēgas vārdi: pirmskolas izglītība, normatīvie akti, Igaunija, Latvija. | en_US |
dc.description.abstract | Working title: „Similarities and differences in pre-primary education in Estonia and Latvian.” The author: Ginta Naha. The scientific leader: mag. paed. Martin Kaľepējs. The work consists of: introduction, 4 chapters, set 43 pages, supplemented by 6 annexes with 7 tables, 4 images.The paper used 23 sources. The aim of the research: theory and explore an empirical test of common preschool education system and the distinction of Latvian and Estonian states. The theoretical part is based on the educators and psychologists Ā.Adlera, JAKomenska, Ţ.Ţ.Ruso, M. Montessori, K. Ušinska, Fr.Frēbeļa, R. Kaľepējas, E. Hujalas, L. Kivi, H. Sarapuu, J.Sļerd knowledge about pre-school education, its goals, objectives, educational process. Get to know the laws and regulations governing pre-school education legal framework. Translational research focuses on pre-primary education (in its goals, objectives, evaluation criteria for pre-school education, teaching process, laws and regulations), to-determine the similarities and differences in pre-primary education in Estonia and Latvian. Can be used for planning the development of education in Estonia and Latvian. Keywords: pre-school education, legislation, Estonia, Latvia. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Kopīgais un atšķirīgais pirmsskolas izglītībā Igaunijā un Latvijāā | en_US |
dc.title.alternative | Common and different in the preschool education in Estonia and Latvia | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |