Sociālo prasmju attīstība lomu rotaļās vecākā pirmsskolas vecumā
Автор
Jurjāne, Mairita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore : Mairita Jurjāne
Darba nosaukums : Sociālo prasmju attīstība lomu rotaļās vecākā pirmsskolas vecumā
Darba zinātniskais vadītājs : Dr. paed. Linda Daniela
Darba īss raksturojums : vecākā pirmsskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids ir rotaļa, lomu rotaļa. Lomu rotaļās attīstās bērnu sociālās prasmes.
Darba saturs lpp, tabulas, attēli, izmantoti literatūras avoti, pielikumi.
Darba pirmajā daļā apskatītas sociālās prasmes, kas veidojas saskarsmē ar vienaudžiem, pieaugušajiem.
Darba otrajā daļā apskatīta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihisko, fizisko, emocionālo attīstība.
Darba trešajā daļā apskatītas lomu rotaļas. To ,kā lomu rotaļās izspēlējot dažādas situācijas, bērni apgūst sociālās prasmes.
Darba ceturtajā daļā apskatīta pētījumu programma, kurā ar novērošanas metodes palīdzību vērosim, kā uzlabojas bērnu sociālās prasmes, darbojoties lomu rotaļās.
Darba piektajā daļā veikta novērošanas analīze un rezultātu apkopošana.
Darba nobeigumā secinājumi, kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās prasmes attīstījušās spēlējot lomu rotaļas, īstenojot mērķtiecīgas pedagoģiskās darbības.
Darba rezultātā pierādīta izvirzītā hipotēze „Sociālo prasmju attīstību vecākajā pirmsskolas vecuma grupā var sasniegt ar speciāli atlasītu lomu rotaļu palīdzību” , sasniegts pētījuma mērķis „Noskaidrot sociālo prasmju attīstības iespējas lomu rotaļās vecākajā pirmsskolas vecuma grupā” Author of the work : Mairita Jurjane
Title of the work : the elder preschoolers development of social skills in the process of playing role plays
Supervision of the work : Dr. paed. Linda Daniela
Short description of the work : a role play i san elder preschoolers main activity to develop their social skills in the kindergarden.
The kinds of the social skills in playmates and adults interaction are described in the first part.
The childrens psychical, physical and emotional development is described in the second part of this work.
The survey of the role plays is given in the third part. It is pointed out how children acquire their social skills playing roles in different situations.
There is a research programme in the fourth part. The observation method is used to establish a fact that the childrens social skills have become better as a result of playing role plays.
The analise of observation and summarising of results are done in the fifth part.
At the end of the work there are conclusions about development of social skills as a result of playing role plays is proved. The aim of the research to clarify these childrenpossibilities of the development of social skills in process of role plays is reached.