Bērnu ar dažādām kultūras vajadzībām iekļaušanās kvalitātes pedagoģiskie risinājumi pirmsskolā
Author
Pavāre, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs: Bērnu ar dažādām kultūras vajadzībām iekļaušanās kvalitātes pedagoģiskie risinājumi pirmskolā
Maģistra darba aktualitāti pamato Latvijā un citviet pasaulē izvirzītais pamatuzdevums - kultūru aizsardzība, gan starptautiskajā, gan valsts līmenī regulējot kultūru apriti un procesus, atbalstot un nosakot sabiedrības kultūras dzīves nosacījumus un kultūras pārvaldes (administrēšanas) mehānismus, nodrošinot indivīda līdzdalības iespējas visos šajos procesos un iespējas izmantot kultūras vērtības un kultūras mantojumu, aizsargājot indivīda kultūridentitāti, kas izpaužas valsts politikā, likumdošanā, ideoloģijā, izglītībā, audzināšanā, sadzīvē, zinātnes un mākslas sasniegumos. Kultūra tiek atzīta par būtisku ES resursu.
Pirmsskolas vecums ir viens no svarīgākajiem, kad aizsākt diskusiju par kultūru dažādību jautājumiem, kas saistīti ar aizspriedumiem, diskrimināciju, vai, vienkāršāk, patiesībām, ar ko cilvēki atšķiras.
Attīstošai un iekļaujošai videi pirmskolā, kultūras dažādību vajadzību pedagoģisko risinājumu meklēšanā, ir liela nozīme izglītības kvalitātes paaugstināšanā, izglītības pieejamības sekmēšanā, vecāku un skolotāju izpratnes veicināšanā par bērna audzināšanu, labvēlīga attieksmes par kultūru dažādību veidošanā.
Lai sasniegtu mērķi – izpētīt un teorētiski pamatot bērnu ar dažādām kultūras vajadzībām iekļaušanās kvalitātes veicināšanas pedagoģiskos risinājumus pirmsskolā un izstrādātu pedagogu profesionālās pilnveides moduli, tika veikts teorētisks un empīrisks pētījums.
Maģistra darba apjoms – 117 lapas, kurā iekļauts ievads 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, literatūras saraksts ar 90 avotiem un 3 pielikumiem.Atslēgas vārdi: kultūra, kultūru daudzveidība, starpkultūru izglītība, akulturācijas process, audzināšanas process, bērncentrēta, iekļaujoša izglītība. Master degree Paper: Pedagogical solutions for the quality of inclusion of children with various cultural needs at preschool.
The topicality of the present Master Paper is grounded by the main task brought forward in Latvia and abroad – the protection of culture both on international and national level, by means of regulating the cultural circulation and processes, providing support and defining the conditions of socio - cultural life and mechanisms of cultural establishments (administration), in such a way ensuring the involvement of an individual in all the above mentioned processes, as well as the opportunities to make use of the cultural values and cultural heritage, at the same time protecting the cultural identity of an individual which has find its manifestation in state policy, legislation, ideology, education, upbringing, social life, achievements in arts and science. Culture is acknowledged as an essential resource of EU.
Preschool age is the right time to start the discussion on the issues of cultural differences related to prejudice, discrimination or, plainly speaking, the truths which make people differ from each other.
The preschool environment providing development and involvement in finding pedagogical solutions for the needs of cultural differences, play great role in raising the quality of education, facilitation of availability of education, enabling the understanding of child’s upbringing and education both in parents and teachers, as well as encouraging favorable attitude towards cultural differences.
In order to reach the goal – to study and theoretically ground the pedagogical solutions for the quality of inclusion of children with various cultural needs at preschool and to develop the module for teachers’ professional development, a theoretical and empirical survey was carried out.
The volume of the present Master Paper is 117 pages, including the introduction, 3 chapters, 7 sub-chapters, the list of literature with 90 source and 3 appendices.
The key words: culture, cultural diversity, inter-cultural education, the process of acculturation, the process of education, child-centered, inclusive education.