Mūzika jaunākā skolas vecuma bērnu saskarsmes pilnveidei Rīgas Doma kora skolā
Autor
Vāciete, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēma „Mūzika jaunākā skolas vecuma bērnu saskarsmes pilnveidei Rīgas Doma kora skolā” (RDKS) tika izvēlēta uz pedagoģisko novērojumu pamata - RDKS bērni, salīdzinoši ar skolēniem citās skolās, ir daudz brīvāki saskarsmē gan savā starpā, gan ar skolotājiem.
Lai izskaidrotu situāciju, tika iepazīts saskarsmes jēdziena teorētiskais aspekts, raksturots RDKS modeli, pētītas saskarsmes prasmju pilnveides iespējas mūzikas stundā.
Izmēģinājuma darbībā skolēniem tika doti pieci uzmanības uzdevumi un šie paši uzdevumi tika sasaistīti ar mūzikas elementiem solfedžo stundā. Tika vērotas atsevišķas saskarsmes prasmes skolēnu darbībā.
Tika veikts pedagoģiskais novērojums, tā rezultātā secināts, ka muzikālie vingrinājumi palīdz skolēniem pilnveidot saskarsmes prasmes.
Atslēgvārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, Rīgas Doma kora skola, mūzikas nodarbība. Das Interesse fŅr das Thema " Musikunterricht zur FĻrderung von dialogischen Kompetenz bei Kindern im Grundschulalter an der Domchorschule Riga” (RDKS) wurde durch eine langfristige pädagogische Beobachtung geweckt, dass Kinder in der RDKS im Umgang mit SchŅlern und Lehrern viel flexibel als diejenigen an anderen Schulen sind.
Zur ŰberprŅfung dieser Aussage wurden die theoretischen Grundlagen der dialogischen Kompetenz und das RDKS- Modell analysiert, und auf eine eventuelle Korrelation von Musikunterricht und dialogische Kompetenz hin untersucht.
Im praktischen Teil wurden fŅnf ausgewählte Aufmerksamkeitsaufgaben durchgefŅhrt und in einem Musikunterricht adaptiert.
Die Ergebnisse einer Verhaltensbeobachtung werden im Hinblick auf eine Korrelation von dialogischen Kompetenz und einem musikalischen Training diskutiert.
SchlŅsselwĻrter: dialogische Kompetenz, Domchorschule Riga, Musikunterricht.