Mediju kanāla You Tube materiāli vārdu krājuma apguvei angļu valodas stundās 8. klasē
Author
Andžāne, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore izvēlējās 8.klašu skolēniem svarīgu tēmu par vārdu krājuma apguvi angļu valodas stundās, izmantojot jaunākās interaktīvās tehnoloģijas. Tēmas aktualitāti nosaka fakts, ka skolēni ir zinātkāri jauno tehnoloģiju jomā, labprāt darbojas ar datoru un ātri pieņem jaunākās tendences tehnoloģiju attīstībā, un angļu valoda ir tehnoloģiju valoda. Tāpēc darba mērķis bija izpētīt, kā mediju kanāla YouTube materiālu izmantošana angļu valodas stundās veicina 8. klases skolēnu vārdu krājuma apguvi un bagātināšanos.
Tika studēta un analizēta literatūra par vārdu krājuma apguvi un video izmantošanu angļu valodas apguvē. 2009./2010.mācību gada 2.semestrī tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums Aizkraukles novada ģimnāzijas 8.c klasē. Datu vākšanai tika izmantotas 2 metodes:
Skolēnu darbu analīze, lai noskaidrotu, vai mediju kanāla YouTube materiālu izmantošana angļu valodas stundās palīdz apgūt un paplašina vārdu krājumu;
Anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu viedokli par mediju kanāla YouTube materiālu izmantošanas priekšrocībām un trūkumiem angļu valodas stundās; lai noskaidrotu skolotāju viedokli par vārdu krājuma apgūšanas īpatnībām 8.klasē.
Pētījuma laikā tika izveidota un izmēģināta vingrinājumu kopa mediju kanāla YouTube materiālu lietošanai angļu valodas stundās, apgūstot vārdu krājumu „Sports”; sagatavotas anketas skolēniem un skolotājiem. Tika analizētas skolēnu darba lapas, projektu darbi, apkopoti un analizēti skolēnu un skolotāju viedokļi par vārdu krājuma apguves paņēmieniem un mediju kanāla YouTube izmantošanas iespējām angļu valodas stundās.
Atsevišķa gadījuma pētījumā iegūtie dati pierādīja, ka mediju kanāla YouTube materiālu izmantošana angļu valodas stundā ļauj skolēnam labāk apgūt vārdu krājumu angļu valodā un paplašina to. Pētījuma rezultāti apliecināja, ka skolēni labprāt vēlas, lai angļu valodas stundās tiktu izmantoti mediju kanāla YouTube materiāli, jo tas ir gan lietderīgi, gan saistoši, gan pietuvināti dabiskajai valodas videi. Tomēr iegūtie dati arī parādīja, ka ne visi angļu valodas skolotāji lieto jaunākās interaktīvās tehnoloģijas angļu valodas apguves procesā. The author of the diploma paper chose a topical subject for students of form 8 – the latest interactive technologies to learn vocabulary in English classes. Students interest in new technologies make the theme more relevant nowadays, they work at the computer and quickly adopt the latest trends in technologies and English is the language of technologies. Therefore the aim of the work was to find out how the use of the media channel YouTube resources in English classes facilitate the development of the English vocabulary for 8th formers.
The literature on vocabulary learning and the use of videos was studied and analysed. In the 2nd semester of the school year 2009/2010, a case study was conducted in form 8c at Aizkraukle Regional Gymnasium. 2 methods were used for data collection:
•The analysis of students` works - to find out whether the use of the media channel YouTube resources in English lessons helps to enrich vocabulary;
•The questionnaire- to learn students` view about advantages and disadvantages of the use of the media channel YouTube resources in English classes; to get to know teachers` point of view on features of the vocabulary learning in grade 8.
During the case study a set of exercises for the use of the media channel YouTube resources in English classes for acquiring vocabulary on sports was developed and tested; questionnaires for students and teachers were prepared and carried out. The results of students` worksheets and Project works were analysed, students and teachers` views on the vocabulary learning techniques and possibilities offered by the media channel YouTube in English classes were collected and the analysis made.
The analysis of the case study proved that the use of the resources of the media channel YouTube in lessons helps students enrich their English vocabulary. The results showed that students enjoy English lessons where the videos of the media channel YouTube are used because they are educating, exciting and taken from authentic resources. However the research revealed that not all English teachers use the latest interactive technologies in the English language acquisition process.