Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irinaen_US
dc.contributor.authorČiveļova, Irinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:44Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:44Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17783en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11985
dc.description.abstractMaģistra darbs izstrādāts starptautiskās pedagoģijas maģistra studiju programmas „Dažādības pedagoģiskie risinājumi” („Educational Treatment of Diversity”) ietvaros. Bērniem, kas mācās mazākumtautību skolās ir īpašas vajadzības, kuras saistītas ar daudzvalodības kompetences attīstīšanu. Bērniem, sākot ar sākumskolu, ir jāapgūst vairāku priekšmetu vielas vairākās valodās (minimums – divās). Mazākumtautību skolu skolēniem ir jāapgūst pamata priekšmeti valsts valodā, taču daudziem no viņiem valsts valoda nav dzimtā. Šajā kontekstā oriģinālā pētījuma situācija (mērķauditorija un konteksts) ir plurilingvālie jeb daudzvalodīgie bērni multikulturālajā vidē. Pētījuma vieta – pētījums tiks veikts uz vienas institūcijas pamata – vispārizglītojošās izglītības iestādes (Rīgas Ukraiņu vidusskolas) sākumskolas 1.-3. klasēs. Pētījuma objekts – zīmju valoda kā palīglīdzeklis sākumskolas klašu skolēniem vairāku valodu vienlaicīgās apguves mācību procesā. Pētījuma priekšmets – zīmju valodas izmantošanas iespējas sākumskolas 1.-3. klašu vairāku valodu apguves sekmēšanai kultūru dažādības aspektā. Maģistra darba mērķis ir noteikt šķēršļus vairāku valodu vienlaicīgajā apguvē kultūru dažadības aspektā sākumskolā un zīmju valodas kā pedagoģiskā risinājuma izmantošanas iespējas veiksmīgai daudzvalodības sekmēšanai mazākumtautību skolās un formulēt turpmākā pētījuma hipotēzi. Dažādības pedagoģisko risinājumu kontekstā darba novitāte atklājās valodu apguves veicināšanas oriģinālajā paņēmienā – tiek piedāvāts izmantot zīmju valodu kā palīglīdzekli obligāto valodu apguves veicināšanai mazākumtautību skolās. Izpētes rezultātā turpmākais pamata virziens kļūst oriģinālās pedagoģiskās programmas izveide, kas palīdzēs sākumskolas skolēniem ar vairāku valodu apguves vajadzībām vienlaicīgi apgūt nepieciešamas, izglītības programmā paredzētas valodas ātrāk, efektīvāk, mierīgāk (novēršot iespējamos radušos stresa situācijas skolēniem). Izpētes gaitā par svarīgu pētīšanas objektu kļūst sākumskolas klašu skolēnu valodu apguves procesa īpatnības un to ietekmējošie faktori. Kā arī tiek noteikta būtiska mijsakarība starp skolotāju attieksmi pret daudzvalodību un viņu gatavību izmantot jaunus pedagoģiskus risinājumus. Izmantotās pētniecības metodes: pieejāmo informācijas avotu un literatūtas izpēte, intervija, fokusa grupas diskusija un pētījumā iesaistīto skolotāju zīmju valodas izmantošanas iespēju pašnovērtējums refleksīvo vēstuļu veidā. Darba apjoms: 93 lpp., 5 tabulas, 3 attēli, 2 zīmējumi un 7 pielikumi.en_US
dc.description.abstractMaster's work thesis is developed in the network of international teaching of masters program „Educational Treatment of Diversity”. Studying in minority school minority children have special needs connected to plurilingval competence education. Begining to study at primary school minority children have to be able to get the feel of subjects variety in different languages (minimum – in two). The pupils of minority schools have to be able to get the feel of subjects in official language, however for most of them the official language is not their native language. In that context the situation of the original research is plurilingval children in the multicultural environment. Research venue – comprehensive school’s (Riga Ukranian school) primary clases from 1 to 3. The study – sign language as aducational treatment for pupils of primary school in study process characterized by studying simultaneous several languages mastering. Research subject – the usage possibilities of sign language at primary school in context of cultural diversity. Master's work aim is to define a barieres as to simultaneous several languages studying at primary education in context of cultural diversity and usage possibilities of sign language as of aducational treatment which would advice the plurilingval competence in minority schools, as well as to formulate the hypothesis of further research. In context of educational treatment of diversity the novelty of the thesis is comming to light in language mastering’s original tool – it is offered to take the sing language as supplementary aid to facilitate the mastering of obligatory languages in minority schools. The main axis of the research becomes a foundation of original pedagogical program, which is created to help to the primary school’s pupils with special educational needs to master languages, provided by educational program, swifly, effectivly, keeping away from potential stress situations. Research’s process openes new impressive study about what are the features of pupils’ simultaneous several languages studying at primary school un what are the factors that influeced its. As well as the correlation between teachers’ attitude to multilingualism and their readibless to use new education treatments in their pedagogical practice is identified The used research methods: literature analysis, interview, discussions of focal group, reflexive letters. Working volume: 93 pages, 5 tables, 3 pictures, 2 drawings and 7 enclosures.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleZīmju valodas izmantošana kā pedagoģiskais risinājums vairāku valodu vienlaicīgās apguves kvalitātes uzlabošanai pamatizglītības 1. posmāen_US
dc.title.alternativeUsing a sign language as the educational treatment tool to improve the quality of simultaneous studying of several languages in primary educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record