Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorAleksandrova, Ilgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:44Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:44Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17843en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11988
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums – „Lasītprasmes veicināšana bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1. – 2. klasē” – autore Ilga Aleksandrova. Diplomdarbā apskatīta iespēja veicināt lasītprasmi 1. – 2. klases skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Teorētiskajā daļā autore analizē literatūru par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstību un bērnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem attīstības īpatnībām, kā arī iespējamajiem attīstības traucējumu cēloņiem un lasītprasmes veicināšanu bērniem, kam ir garīgās attīstības traucējumi. Diplomdarba autore darbā izmantojusi G. Svences, I. Puškareva, Ā. Ptičkinas, S. Liepiņas, A. Ļubļinskas, S. Tūbeles, R. Lalajevas, D. Isajeva u. c. pētījumos paustās atziņas par bērnu attīstību un bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem attīstības īpatnībām un mācīšanu, īpaši lasītprasmes veicināšanu. Darba praktiskajā daļā pētīti un analizēti 1. – 2. klases skolēni, kam diagnosticēti viegli garīgās attīstības traucējumi, kas ir iemesls grūtībām apgūt lasītprasmi. Skolēnu izpēte veikta pirms korekcijas darba sākšanas un pēc tā pabeigšanas. Korekcijas darbība noritēja pēc izveidota plāna, iegūtie rezultāti apkopoti un analizēti. Analizējot datus, diplomdarba autore secinājusi, ka: 1) izpētot un ievērojot katra bērna, kam ir viegli garīgās attīstības traucējumi, īpatnības, traucējuma veidu un smaguma pakāpi, lasītprasmes veicināšana noris sekmīgi; 2)izstrādājot un veicot mērķtiecīgu koriģējoši attīstošo darbību lasītprasmes veicināšanā, uzlabojas sekmes arī pārējos mācību priekšmetos. Atslēgvārdi: jaunākais skolas vecums, bērns ar garīgās attīstības traucējumiem, lasīšanas traucējumi, korekcijas darbs.en_US
dc.description.abstractThis Graduation work is named „Promotion of literacy for children with intellectual development troubles in 1 and 2 classes”. The author is Ilga Aleksandrova. In this Graduation work author considers options of promotion of literacy for children with mental disorders in 1 and 2 classes. In the theoretical part author made analyze of special literature. Author of this Graduation work is used scientific works of G. Svence, I. Puskareva, A. Ptickina, S. Liepina, S.Tubele, R. Lalajeva, A. Lublinska, S. Tubele, D. Isajeva, e. t. c. The author explores epistemologies about children development and children with mental disorders evolution. In the practical part of Graduation work the author studies and analyses pupils from 1 and 2 classes with impressible mental disorders that are motives for difficulties in study process. Studies of pupils are realized before correction and after its finish. Correction came by fixed plan results are summarized and analyzed. In the analyze author concluded: 1)explored and noticed everyone child with intellectual has development troubles literacy for children are successful; 2)children’s progress in other subjects improves when teacher developed up a system for focused correction process in promotion of literacy. Key words: youngest school age, child with mental disorders, troubles of reading, correction.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLasītprasmes veicināšana bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1.-2.klasēen_US
dc.title.alternativePromoting the reading skill of children with minor mental developmental disturbances in Grades 1-2en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record