Show simple item record

dc.contributor.advisorCelmiņa-Ķeirāne, Austraen_US
dc.contributor.authorLisovska, Artaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:46Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:46Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18477en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12000
dc.description.abstractLatvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības zinātņu nodaļas Mākslas profesionālā bakalaura studiju programmas 4. kursa studentes Artas Lisovskas (Stud. apl. nr. al08334) diplomdarba „Zieda motīvs tekstila dizainā 19. – 21. gs. Eiropā un tā mūsdienu interpretācija somu auduma apdrukai” mērķis ir izveidot modernas, elegantas un vienlaicīgi ietilpīgas iepirkumu somas sievietēm, izceļot Latvijas dabā sastopamo augu dažādību un skaistumu. Ziedu attēlošana dizainā bieži vien aprobežojas ar visiem zināmu ziedu (rozes, magones u.c.) atveidošanu un stilizēšanu. Autore vēlējās pievērst uzmanību ziediem, kuri netiek izmantoti dizainā, bet kuri nebūt nav mazāk skaisti – Latvijas pļavās sastopamie augi. Tā ir iespēja vienlaicīgi izvairīties no klišejām saistībā ar internacionālo ziedu lietošanu dizainā, un ļaut iemirdzēties pašmāju ziediņiem, kuri līdz šim ir palikuši neievēroti populāro ziedu ēnā. Teorētiskajā daļā autore sniedz nelielu ieskatu tekstila industrijas vēsturē un tekstila apdrukāšanas metodēs, nedaudz iepazīstinot arī ar apdrukāta tekstila dizaina vēsturi 19.- 21. gadsimtā Eiropā. Autore iepazīstina arī ar pasaules atzinību ieguvušiem tekstila dizaineriem, kuri auduma dizainā izmantojuši ziedu motīvu, kā arī ar digitālo tehnoloģiju iespējām un to ietekmi uz tekstila dizaina attīstību. Tiek apzinātas tekstila dizainā biežāk lietotās motīvu grupas un tekstilā izmantoto motīvu izkārtojuma veidi. Empīriskajā daļā autore pēta, kāds ziedu dizains tekstilā ir aktuāls un sastopams 2011. gada pavasara/vasaras modes kolekcijās, un kādas ir patērētāju vēlmes. Vispirms tiek veikta paraugu attēlu atlase un analīze. Analizēts tiek gan auduma apdrukas motīvu stils un krāsa, gan arī izkārtojums. Lai noskaidrotu, vai Latvijas sieviešu viedoklis sakrīt ar dizaineru viedokli, autore veica anketēšanu. Pētījuma rezultātā autore noskaidroja, ka starp pasaules atzīto modes zīmolu dizaineru 2011. gada pavasara/vasaras kolekcijām tekstila dizainā ziedu attēlojumam nav vienotas koncepcijas. Zieds tiek attēlots visdažādākajās formās, stilos un krāsās. Arī tad, ja tas ir no viena dizainera kolekcijas, ziedu attēlojums var būt ļoti atšķirīgs. Autores anketēto Latvijas sieviešu vēlmes attiecībā uz tekstila dizainu 2011. gada pavasara/vasaras kolekcijā sakrīt ar dizaineru viedokli krāsu jautājumā – sievietes vēlas redzēt gan košas krāsas, gan pasteļtoņus, kā arī ziedu atveides jautājumā – sievietes dod priekšroku stilizētam ziedu motīvam. Tomēr, jautājumā par ziedu šķirnēm, lielākā daļa Latvijas sieviešu norāda, ka labprātāk tekstila dizainā redzētu Latvijas pļavās sastopamos augus un ziedus, nevis tik pierastās internacionālās puķes. Diplomdarba radošajā daļā autore veido dizainu iepirkumu somu tekstilam, izmantojot četru dažādu Latvijas pļavās sastopamo ziedu motīvus. Diplomdarba gala produkts ir auduma iepirkumu somas, kuru tekstila dizainu ir izstrādājusi autore.en_US
dc.description.abstractThe University of Latvia, The Faculty of Education, Psychology and Art, Department of Education Sciences, Professional Arts bachelors study programme, IV course students Arta Lisovska (stud. cert. no. al08334) diploma thesis “Floral textile design in 19th - 21st century Europe and its modern interpretation for printed fabric bags” goal is to make modern, elegant and at the same time intensive shopping bag for women, highlighting beauty and diversity of Latvia’s environment plants. Display of flowers in design often limits with well known flowers (roses and poppy etc.) reproduction and styling. Author wanted to draw attention to flowers, which are not used in design, but which also are beautiful – Latvia’s grasslands plants. It is an opportunity at the same time to avoid clichés in international flower use in design, and to allow sparkling home flowers, which are not noticed so far, because they are in popular flowers’ shadow. In theoretical part author gives small insight in textile industry’s history and in textile printing methods, also slightly presenting with printed textile design history in Europe century 19. - 21. Author also presents with appreciation – winning textile designers, who have used flower motive in fabric design, and also with digital technology opportunities and their impact on textile design development. Textile designs more used motive groups and used motive layout types are being deliberate. In empirical part author explores, which flower design is actual and found in year 2011. Spring/ summer fashion collections, and which of them are in consumers’ wishes. At first is done sample picture’s selection and analyze. Fabric printing motive style and color, and layout are analyzed. To find out either Latvian women point of view matches with designers’ viewpoint author have done some survey. In result of research author found out that between world’s most famous fashions brands in designers in year 2011. Spring/summer collections in textile design displaying, that there are no flat concepts. Flower is displayed in wide range of forms, styles and colors. Also if it is from one designer’s collection, flower display can be very different. Authors surveyed Latvian women desires relation to textile design from year 2011. Spring/summer collection matches with designer’s opinion color issue – women want to see bright colors, and pastel colors, as well as flower reproduction issue – women prefer stylized flower motive. However, the issue about flower kind, most part of Latvian women points that they prefer to see in textile design Latvia’s grassland’s plants and flowers rather than habitual international flowers. In diploma thesis creative part author makes design for shopping bag’s textile, by using four different Latvia’s grassland’s flower motives. Diploma thesis final product is fabric bags, which textile design is made by author.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMākslas zinātneen_US
dc.titleZieda motīvs tekstila dizainā 19. – 21. gs. Eiropā un tā mūsdienu interpretācija somu auduma apdrukaien_US
dc.title.alternativeFloral textile design in 19th - 21st century Europe and its modern interpretation for printed fabric bagsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record