Dažādu mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošana K.Skalbes literāro pasaku apguvē 7.klasē
Author
Vīgante, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Dažādu mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošana K. Skalbes literāro pasaku apguvē 7. klasē” mērķis ir izzināt, izanalizēt un izvērtēt dažādu mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējas K. Skalbes literāro pasaku apguves stundās; izstrādāt metodiskās sistēmas variantu un pārbaudīt to praksē.
Diplomdarba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par dažādu mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējām literatūras mācību stundās. Darbā parādītas interaktīvās, kooperatīvās un kritiskās domāšanas mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējas, kas veicina skolēnu domāšanas, spriešanas, sadarbības spēju attīstību, pilnveido skolēnu radošo darbību, uzlabo skolēnu motivāciju literatūras mācību apguvē, attīsta pašapziņu, objektīvu pašnovērtējumu.
Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā tika veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu motivāciju mācīties, kā arī izvērtētu prasmes intelektuālajā darbībā. Anketēšana tika veikta arī skolotājiem, kuri māca eksperimentālklasē. Iegūtie dati tika salīdzināti, lai veidotu eksperimentālklases portretu un izvēlētos atbilstošākās mācību metodes un metodiskos paņēmienus.
Diplomdarba teorētiskā un praktiskā daļa izstrādāta patstāvīgi. The aim of the diploma paper „The use of different teaching/learning methods and methodological approaches in the acquisition of K.Skalbe in form 7” is to select, analyze and evaluate the possibilities of using different methods and methodological approaches in theory and practice in order to teach about K.Skalbe.
Theoretical part of the paper covers the analysis of available concepts in pedagogical literature about different teaching methods used in literature lessons. The interactive, cooperative and critical thinking teaching methods that develop students’ thinking, reasoning, communication and collaboration skills as well as creativeness and motivationare included, too.
During pedagagical experiment a questionnaire for students was carried out in order to find out about students learning motivation and their ability to evaluate their self assessment skills. The teachers from experimental classes were interviewed, the data were compared and the portrait of the experimental class was designed. In future this will help to choose the most appropriate methods and approaches in teaching literature.