Pirmskolas izglītības vides ietekme uz 5-6 gadīgo bērnu sasniegumiem.
Автор
Buboviča, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalvāns, Rūdolfs
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Tēma: Pirmsskolas izglītības vides ietekme uz 5-6 gadīgo bērnu sasniegumiem
Darba apjoms: 75. lpp., 29 tabulas, 4 diagrammas, 3 pielikumi.
Darba 1. nodaļa tiek veltīta izglītības vides jēdzienam, struktūrai, tās daudzpusīgām izpausmēm; 2. nodaļā aplūkots pedagoģiskais process un sasniegumu vērtēšana pirmsskolā; 3. nodaļā tiek pētīts skolotājs kā izglītības vides veidotājs; 4. nodaļa atspoguļo empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultātus.
Darba secinājumi:
Izglītības vides veidošana, t.i., izglītības vides jautājumu apzināšana, pielāgošana konkrētajai situācijai, pirmsskolas iekšējo elementu un to savstarpējo sakarību apzināšana un attīstība, ir pirmsskolas darbības efektivitātes pamatnosacījums.
Vērtēšanas procesā pirmsskolā tiek apkopota, interpretēta un sintezēta informācija, kas pirmsskolas skolotājam ļauj spriest par bērniem - viņu attīstību, mācīšanās efektivitāti, nodrošinot atgriezenisko saikni starp mācīto un apgūto.
Pētījuma hipotēze:
Apgūstot plašākas zināšanas par pirmsskolas izglītības vidi:
•bērnos attīstīsies vēlme mācīties, veidosies pozitīva attieksme un interese par notiekošo;
•mainīsies pedagogu attieksme ne tikai pret pirmsskolas izglītības vidi, bet arī pret bērnu.
Pētījuma mērķis:
Noteikt pirmsskolas izglītības vides ietekmi uz 5-6 gadīgu bērnu sasniegumiem.
Pētījuma uzdevumi:
Analizēt teorētisko literatūru par izglītības vides teorētiskajām nostādnēm un to vidi veidojošajiem faktoriem pirmsskolā.
Pētījuma bāze:
Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes, 5-6 gadīgie, 401 bērns.
Atslēgas vārdi:
Pirmsskolas izglītības vide, pedagoģiskais process, bērnu sasniegumu novērtēšana.
- Theme: Influence of preschool educational environment on achievements of 5-6 year old children
Amount of work: 75 pages, 29 charts, 4 diagrams, 3 appendices.
Chapter 1 describes concept, structure and varied display of preschool educational environment; Chapter 2 shows educational process at preschool and evaluation of achievement; Chapter 3 considers the educator as a creator of the educational environment; Chapter 4 discloses methodology and results of empirical research.
Conclusions:
Forming the educational environment, i.e., consideration of the educational environment, adoption of it to a given situation, consideration of internal elements of a preschool and their interconnection, also developing them, is the main condition of the effectiveness of preschool activities.
Information which allows an educator to estimate children - their advancement, effectiveness of learning – is being compiled, interpreted and synthesized thus providing feedback on the taught versus the learnt.
Research hypothesis:
Acquiring wider knowledge of environment at preschool education:
•will evolve children’s wish to learn, positive attitude and interest about the process;
•will change the attitude of educators to not only to the environment of preschool education but also towards children.
Research topic:
To define influence of preschool educational environment on achievements of
5-6 year old children.
Research tasks:
To analyze academic literature on the theoretical positions of educational environment and factors that create this environment at preschool.
Research basis:
Preschool education institutions in Riga, 401 children at the age of 5-6 years.
-