Komunikācijas vadības pilnveide pirmskolas izglītības iestādē.
Autor
Spriņģe, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Komunikācijas vadības pilnveide pirmsskolas izglītības iestādē.”
Darba mērķis ir izpētīt komunikācijas vadības pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības iestādē.
Maģistra darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā ir aplūkoti dažādu autoru viedokļi par komunikācijas būtību, analizēti komunikācijas veidi, līdzekļi, barjeras un šķēršļi, ir atspoguļota komunikācijas vadība, vadītāja prasmes, komunikācijas efektivitātes paaugstināšanas iespējas, analizēta komunikācijas un tās vadības specifika pirmsskolas izglītības iestādē. Otrajā darba daļā ir atspoguļoti praktiskā pētījuma rezultāti, kas iegūti 4 pirmsskolas izglītības iestāžu darbinieku aptaujas rezultātā un atspoguļo darbinieku viedokli. Fiksēti dokumentu analīzes, pārrunu un novērojuma rezultāti.
Apkopojot darba rezultātus, ir izdarīti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi komunikācijas vadības pilnveidei pirmsskolas izglītības iestādēs.
Atslēgvārdi: komunikācija, vadība, specifika, pilnveide. The subject of this Master’s degree thesis is „Improvement of communication management in preschool educational establishments”.
The main task of this work was to investigate the ways for improvement of communications management in preschool educational establishments.
This thesis is comprised of two parts. The first part is an overview of communication fundamentals as described by several authors, covers various forms of communication, their mutual interactions, means of communication, as well as various barriers preventing communication, it’s also dealing with communication management, managerial skills, it’s analyzing communication and particularly aspects of communication management in a preschool.
The second part of this thesis presents an overview of the results obtained while surveying employees of 4 different preschool educational establishments. Results of analysis of documents, discussions and observations are provided.
After summarizing the results of the work, conclusions have been made, and recommendations developed for improvement of communication management in preschool educational establishments.
Keywords: communication, management, specifically, improvement.