dc.contributor.advisor | Gavriļina, Margarita | en_US |
dc.contributor.author | Kisjkova, Jeļena | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:35:57Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:35:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 20497 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12031 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „4. klases skolēnu monoloģisko prasmju attīstība sacerējumu rakstīšanas procesā dzimtās valodas stundās” mērķis ir izzināt sākumskolas skolēnu sacerējumu rakstīšanas prasmju pilnveidošanas iespējas.
Darbs sastāv no ievada, divām teorētiski pētnieciskām daļām un praktiskās daļas.
Teorētiskajās daļās raksturotas zinātnieku dialoģiskās un monoloģiskās runas definīcijas, rakstiskās monoloģiskās runas raksturojums, kā arī apkopota mūsdienu lingvodidaktu pieredze par skolēnu sacerējumu rakstīšanas prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu.
Praktiski pētnieciskajā daļā veikta 4. klases skolēnu sacerējumu rakstīšanas prasmju kvalitātes pētījumu rezultātu apkopošana un analīze. Šim nolūkam tika veiktas pārrunas ar skolēniem, lai noteiktu skolēnu motivācijas līmeni veidot savus tekstus; sākumskolas skolotāju anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu sacerējuma rakstīšanas prasmes; skolēnu sacerējumu analīze, lai noskaidrotu grūtības, ar kādām saskaras skolēni sava sacerējuma veidošanas procesā.
Darba praktiskā nozīmība saistīta ar tādu metožu un paņēmienu noteikšanu, kas vērsti uz prasmes rakstīt sacerējumus dzimtās valodas mācību stundās pilnveidošanu.
Atslēgvārdi: Dzimtā valoda, monoloģiskā runa, skolēnu sacerējumu rakstīšanas prasmju pilnveidošana, metodes. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor paper under the title is Development of pupils’ monological skills in the process of essay writing in the mother tongue lessons in Grade 4 to explore the possibilities of improving pupils' essay writing skills in primary school.
The paper consists of introduction, two theoretical research parts and a practical
research part.
The theoretical part gives brief scientific definitions of the dialogic and monologic speech activities, the characteristics of the written monologic interaction, as well as summarizes the experience of modern linguodidacts about development and improvement of essay writing skills of pupils.
The practical research part offers the summary of the results of the research and
analysis of the quality of pupils’ essay writing skills. In order to define their motivation level when creating a text, pupils have been interviewed. Also, in order to assess pupils' essay writing skills, primary school teachers have completed detailed questionnaires. Moreover, pupils' essays have been analyzed in order to estimate the difficulties encountered by pupils in the process of creating their essays.
The importance of the practical parts of the paper lies in the methods and
techniques which are used to improve pupils’ essay writing skills at the mother tongue lessons.
Key words: Mother tongue, monologic speech activity, improvement of pupils’ essay writing skills, methods. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | 4.klases skolēnu monoloģisko prasmju attīstība sacerējumu rakstīšanas procesā dzimtās valodas stundās | en_US |
dc.title.alternative | Development of pupils’ monological skills in the process of essay writing in the mother tongue lessons in Grade 4 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |