3.klašu skolēnu runāšanas prasmju attīstība
Author
Nešte, Gabriella
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “3. klases skolēnu runāšanas attīstība kā runas darbības veids“ mērķis bija pilnveidot 3. klases skolēnu iemaņas veidot mutiskus un monoloģiskos izteikumus par valodas tēmām, pamatojoties uz mūsdienu lingvodidaktu rekomendācijām.
Darbs sastāv no ievada, divām teorētiskajām daļām, no praktiskās daļas, nobeiguma un pielikuma.
Pirmajā daļā izpētīti psiholingvistu un lingvodidaktu darbi, kuri veltīti saistītās mutvārdu runas attīstības problēmām. Darbā atspoguļots arī, ka saistītā mutvārdu runa mūsdienu metodikā, mācot dzimto (krievu) valodu, kļūst arvien aktuālāka.
Otrajā daļā izpētītas metodes un daži paņēmieni, kas veicina sākumskolas skolēnu iemaņu attīstību veidot mutiskos un monoloģiskos vēstījumus par valodas tēmām.
Trešā darba daļa – praktiskā, kurā diplomdarba autore noskaidroja panākumus un grūtības, ar kurām saskārās skolēni, sastādot mutiskos, monoloģiskos izteikumus par valodas tēmām. Šim mērķim tika veikta sākumskolas skolotāju anketēšana; skolēnu runas uzvedības novērošana; veikta dažu metožu un paņēmienu aprobācija, kura virzīta uz iemaņu pilnveidošanu veidot mutiskos, monoloģiskos ziņojumus par valodas tēmām.
Darba beigās vispārināti pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi.
Atslēgvārdi: runa, runas produkts, runas darbība, skolēna runas kultūra un runātāja kultūra, mutiskais un monoloģiskais izteikums par valodas tēmu kā runas žanrs. The purpose of diploma "3. grade student speech development and speech activity" was to develop the third grade students skills to create oral, monological statements about language issues, based on today's lingo didact recommendations.
The work consists of an introduction, two theoretical parts, a practical part, a conclusion and a supplement.
The first part examines psycholinguist and lingo didact works devoted to the related oral speech development problems. Related oral speech of modern methodologies in teaching mother tongue (Russian) language becomes more important and more actual.
The second part explores the methods and some techniques that contribute the development of primary school students' skills to create oral, monological reports about language issues.
The third part of the work - the practical, where the author of the diploma clarified the success and the difficulties faced by students, preparing oral, monological comments about language issues. For this purpose a primary school teacher survey, student speech behavioral observation, approbation of some techniques and methods, which focuses on developing skills to create oral, monological reports on language issues were carried out. In the end of the work generalized results of the research and conclusions were drawn.
Keywords: speech, speech product, speech activity, student speech culture and the speaker's culture, oral, monological statement on the topic of language as a speech genre.