Diferencēti mācību uzdevumi atšķirīga angļu valodas līmeņa skolēniem 4.klasē
Author
Ļaudama, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Ikdienas darbā skolotāji sastopas ar skolēniem, kuri ir ļoti dažādi, viņiem ir dažādas spējas, dotības un intereses, katram ir savas uztveres īpatnības un attīstības temps. Angļu valodas skolotāji bieži vien nonāk situācijā, kad vienas klases grupas skolēni ir ar ļoti dažādu angļu valodas zināšanu līmeni, ir skolēni ar samērā augstām dotās svešvalodas priekšzināšanām un prasmēm, bet vienlaicīgi ir arī skolēni, kuriem iemaņas un prasmes angļu valodā ir ļoti vājas.
Ņemot vērā, ka angļu valodas mācību procesā ir jāveic visi nepieciešamie pasākumi, lai tiktu veiksmīgi nodrošināta visu četru valodas pamatprasmju (klausīšanās, runāšanas, lasīšanas, rakstīšanas) veidošanās, kā arī sekmēta skolēna personības attīstība, skolotājam ir jādomā par veidu, kā angļu valodas mācību darbu pielāgot skolēnu spēju līmenim un vajadzībām.
Diplomdarbā izvirzītais mērķis paredzēja izpētīt diferencētu mācību uzdevumu pielietojuma iespējas 4.klasē darbā ar atšķirīga angļu valodas līmeņa skolēniem.
Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts 4. klases 14 skolēnu grupā vienā no Pierīgas novada vidusskolām no 2010. gada decembra līdz 2011. gada maijam.
Pētījuma gaitā tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: skolotāju anketēšana, lai noskaidrotu angļu valodas skolotāju viedokli par diferenciācijas iespējām angļu valodas mācību stundās, 4.klases skolēnu anketēšana, lai iepazītos ar skolēnu iepriekšējo pieredzi angļu valodas apguvē un aplūkotu skolēnu esošo angļu valodas prasmju pašizvērtējumu, diagnosticējošā pārbaudes darba analīze pirms praktiskās pētījuma daļas, lai precīzāk apzinātu skolēnu angļu valodas apguves līmeni un diagnosticējošā pārbaudes darba analīze pēc 4 mēnešu ilga praktiskā pētījuma posma, kura laikā 4. klasē angļu valodas mācību stundās tika pielietoti diferencēti mācību uzdevumi.
Iegūtie pētījuma dati liecina, ka diferencētu mācību uzdevumu pielietošanas rezultātā angļu valodas stundās 4. klasē ir vērojama gan skolēnu sekmju, gan arī uzvedības un kārtības uzlabošanās mācību stundu laikā. Teachers in their daily work face students who are very different, they have different abilities, talents and interests, each with his/her own perception and pace of progress. English teachers often come into a situation where one class is composed of students with a different level of English language proficiency level; students for some it is relatively high given the preliminary knowledge and skills in foreign languages, but there are also students whose skills and proficiency in English are very poor.
Given that learning of English should take all the necessary measures to ensure the success of developing all four basic language (listening, speaking, reading, writing) skills, but also to enhance the student's personality development, the teacher should think about how to adapt the teaching of English language to the students' ability level and needs.
The aim of the diploma paper is to examine the possibilities of using differentiated learning tasks in grade 4 with who have different level of English knowledge and skills.
The Case study was conducted in the fourth class of 14 students in one group of Pieriga county secondary schools from December 2010 to May 2011.
The following methods of data collection were used: teachers` questionnaire to find English teachers` views on the differentiation possibilities at foreign language classes, 4th grade students` questionnaire to examine the students` previous experience with English and see the students' English language skills of self-evaluation, analysis of diagnostic test before the practical part of the study to identify more accurately students' English language level and a diagnostic test and its analysis after 4 months of practical trial period, during which there differentiated learning tasks were used in English for grade 4.
The obtained data show that as result of using differentiated learning tasks the English language lessons 4th class is visible in both the improvement of pupils` academic performance and in their behavior.