Vērtīborientējoša R.Ezeras daiļrades apguve 8.klasē
Author
Plēsuma, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Vērtīborientējoša R. Ezeras daiļrades apguve 8. klasē”. Diplomdarba autores mērķis ir izstrādāt metodisko sistēmu, kas rosinātu 8. klases skolēnus aktualizēt sev nozīmīgas vērtības R. Ezeras daiļradē un stiprinātu skolēnu interesi par cilvēces pamatvērtībām. Metodiskās sistēmas variants ir izstrādāts literatūrzinātniskās, pedagoģiskās, metodiskās un psiholoģiskās literatūras studiju, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma rezultātā. Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek aplūkota vispārcilvēcisko vērtību atklāsmes nepieciešamība literatūras stundās. Otrajā nodaļā tiek sniegts ieskats R. Ezeras personības šķautnēs un daiļradē, tiek atklātas vispārcilvēciskās vērtības stāstu krājumā „Cilvēkam vajag suni” un novelē „Zilonis”. Trešajā nodaļā tiek atspoguļota skolotāja sagatavošanās vērtīborientētai R. Ezeras daiļrades apguvei 8. klasē. Ceturtajā nodaļā tiek izklāstīts skolotāja un skolēnu sadarbības modelis, piektajā nodaļā – šīs sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. R. Ezeras darbu vērtīborientējošā apguve sekmēs skolēnu personības pilnveidošanos un pilnīgos viņu izpratni par vērtību sistēmu, kā arī palīdzēs izprast R. Ezeras daiļrades nozīmīgumu latviešu literatūrā. Diploma thesis topic is "Value oriented learning of R. Ezera’s creative work at eighth grade". The authors target is to develop a methodological framework which would stimulate the eighth grade students to discover values important to them in R. Ezera’s creative work and enhance their interest in human values. Methodological framework is developed as a result of literature scientific, pedagogical, methodological and psychological literature studies and teaching tests. The first chapter of thesis deals with need for human values revelation in literature lessons. The second chapter looks at R. Ezeras personality and creative work, reveals human values in the story collection "Cilvēkam vajag suni" and the novel "Zilonis". The third chapter reflects the teacher’s preparation for value oriented learning of R. Ezeras creative work to the eighth grade. The fourth chapter presents teacher and student collaboration model, the fifth chapter - the collaboration model analysis and evaluation. The value oriented learning of R. Ezeras creative work will enhance students’ personal fulfilment and add to their understanding of value system, as well as help to understand the significance of R. Ezeras creative work in Latvian literature.