Kontrastīvā pieeja vārdu krājuma apguvē vācu valodas kā svešvalodas mācību līdzekļos iesācējiem
Author
Freimane, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ošeniece, Gunta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Kontrastīvā pieeja vārdu krājuma apguvē iesācējiem vācu valodas kā svešvalodas mācību līdzekļos” apkopotas literatūrā sastopamās teorētiskās atziņas par kontrastīvo pieeju vārdu krājuma apguvē, sākot mācīties vācu valodu kā otro svešvalodu no 6. klases un kā trešo svešvalodu no 10. klases, pētīts vārdu krājums mācību līdzekļos vācu valodas vārdu krājuma kontrastīvai mācīšanai iesācējiem, un izstrādāta vārdu krājuma kopa mācību tēmu apguves sākumam „Es to jau zinu” un uzdevumi, kas veicina vārdu krājuma apguvi, izmantojot kontrastīvo pieeju.
Pētījuma mērķis: izvērtēt, kā vācu valodas kā svešvalodas apguvē iesācējiem vārdu krājuma apguvi veicina dzimtā valoda (latviešu) un pirmā svešvaloda (angļu).
Uzdevumi: apkopot literatūrā sastopamās atziņas par vācu valodas vārdu krājuma apguves kontrastīvo pieeju iesācējiem, izvērtēt mācību līdzekļos iekļauto vārdu krājumu no kontrastīvās apguves viedokļa, izstrādāt vārdu krājuma kopu mācību tēmu apguves sākumam „Es to jau zinu”, izstrādāt uzdevumus un aprobēt tos praksē, lai novērtētu izvēlēto vārdu precizitāti vācu valodas kā svešvalodas apguvē iesācējiem.
Pētījuma metodes: pedagoģiskās, didaktiskās un metodiskās literatūras izpēte, praktisku uzdevumu un vārdu kopas „Es to jau zinu” sagatavošana, īstenošana un izvērtēšana.
Pētījums pierādīja, ka kontrastīvā pieeja vācu valodas kā svešvalodas vārdu krājuma apguvē ir atbalstāma mācību forma iesācējiem.
Diplomdarbs satur teorētisko daļu, praktisko daļu, pielikumus un izmantotās literatūras sarakstu..
Darba apjoms: 69 lapas, 5 pielikumi, darbā izmantotas 48 bibliogrāfiskās vienības.
Atslēgas vārdi: vārdu krājums, kontrastīvā pieeja vārdu krājuma apguvē, dzimtās valodas (latviešu) un pirmās svešvalodas ietekme. Theoretical knowledge about contrastive approach to learning vocabulary, starting studies of German as the second foreign language from class 6 and as the third foreign language from class 10 is summarised in the diploma paper “Contrastive Approach to Learning Vocabulary for Beginners in Text-books of German as a Foreign Language” as well as the vocabulary from German text-books for beginners is examined for contrastive teaching and a set of vocabulary “ I already know it” for the beginning of the topics and exercises are developed to promote learning vocabulary, using contrastive approach.
The aim of the study: to evaluate the role of the native language (Latvian) and the first foreign language (English) in learning German as a foreign language.
Objectives: to sum up different points of view from the theoretical literature about contrastive approach to learning vocabulary of German for beginners, to examine the vocabulary from text-books from the point of view of contrastive approach, to develop a set of vocabulary „I already know it” for the beginning of the topics, to develop exercises and approbate them in practice to find out accuracy of the selected words for studies of German as a foreign language for beginners.
The methods of the research: studies of pedagogical, didactic and methodological literature, preparing, applying and evaluating practical tasks (exercises and a set of vocabulary “I already know it”).
The study has proved that contrastive approach to learning German as a foreign language is a useful teaching approach for beginners.
The diploma paper consists of a theoretical part, a practical part, appendixes and bibliography. The amount of the study: pages, appendixes; 48 bibliographical issues have been used in the study.
The key words: vocabulary, contrastive approach to learning vocabulary, the role of the native language (Latvian) and the firts foreign language.