Show simple item record

dc.contributor.advisorBirbele, Baibaen_US
dc.contributor.authorBirža, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:02Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21873en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12064
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir Gustava Klimta daiļrades mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte vizuālās mākslas stundās 9. klasē. Tēmas aktualitāte saistīta ar autores vēlmi izpētīt Gustava Klimta daiļrades mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un rast iespējas ieviest un pielietot tos praksē vizuālās mākslas stundās 9.klasē, lai veicinātu skolēnu radošās darbības pieredzi. Pamatojoties uz to, ka Gustava Klimta mākslas vērtība nav tikai kompozīcijas, līnijas un krāsas, bet pasaule, kurā tēli atklāj simbolisku nozīmi, vēstī mākslinieka pārdzīvojumus un emocijas. Autore guvusi iedvesmu Gustava Klimta daiļradē un piedāvā to arī skolēniem. Diplomdarba mērķis - Gustava Klimta daiļrades un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte, saistībā ar mācību uzdevumu kopas izveidi un tās realizāciju vizuālās mākslas stundās 9. klasē. Diplomdarba autore veikusi pētījumu, kā Gustava Klimta daiļrades mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte vizuālās mākslas mācību stundās, var rosināt skolēnus radošai darbībai, paust personīgu viedokli un emocijas, caur mākslas pasaules vērtībām. Autorei svarīgi motivēt skolēnus tēmas apguvē, kurā apvienoti izglītojoši, audzinoši un attīstoši mērķi, kuri skolēnu izglītībā, sekmētu emocionālo un intelektuālo attīstību, pilnveidotu un attīstītu viņu radošās spējas un praktiskās darbības pieredzi. Diplomdarbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā nodaļā apkopots teorētisks materiāls par Gustava Klimta biogrāfiju, mākslinieka daiļrades galvenajiem posmiem, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem un tēlu nozīmību mākslinieka darbos un padziļināti izpētīti monumentālās glezniecības piemēri. Otrajā nodaļā pētītas un analizētas 9. klasei atbilstošā vecumposma īpatnības saistībā ar radošās darbības uzdevumiem, analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, pētītas mācību satura apguvei izmantotās mācību metodes un organizācijas formas. Diplomdarba praktiskā daļa izklāstīta trešajā nodaļā, kas atklāj autores izveidotu, praksē realizētu un aprobētu uzdevumu kopu vērtēšanas kritēriju un rezultātu analīzi vizuālās mākslas mācību stundās 9.klasē. Darbs sastāv no 53 lappusēm un 8 pielikumiem. Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi un veikti secinājumi. Atslēgvārdi: Art Nouveau, ornamentālisms, sintēze, alegorija, simbolisms, griba, motivācija, pašvērtējums.en_US
dc.description.abstractThe topic of the following diploma work is investigation of Gustav Klimt’s artistic means of expression in the lessons of visual art in form 9. The urgency of the subject has attracted the autor’s wish to investigate Gustav Klimt’s artistic means of expression in the artist’s creative work and acquire opportunities of introducing these means in the lessons of visual art and putting into practice in order to encourage the student’s expierence in the field of their creative activities. On the basis of values of Gustav Klimt’s art being not only compositions, lines and colours, but the world of images revealing their symbolic significance and notifying of the artist’s feelings and emotions, the author has found inspiration in Gustav Klimt’s creative work so that it has been offered to the students. The aim of the diploma work- investigation of Gustav Klimt’s creative work and his artistic means of expression and formation of teaching tasks and putting them into practice in the lessons of visual art form 9. The author of this diploma work has carried out investigation of how the studies of Gustav Klimt’s artistic means of expression in the lessons of visual art could promote the students to their creative activities as well as express their personal standpoint and emotions through the values of the world of art. It is significant to the author to motivate the students to master the topic in which the teaching , educational and developing aims are unite so that they could advance in their emotional and intelectual development and also improve both their creative abilities and experence of practical activities. The diploma work consists of 3 parts. The first part sums up the theoretical material about Gustav Klimt’s biography, the main creative stages, the main artistic means of expression and significance of images created by the artist. Examples of monumental painting have been investigated profoundly. The second part consists of investigation and analysis of pecularities of development of nine-formers in connection with the creative tasks. It also gives the analysis of pedagogical and psychological literature and it also concerns the teaching methods and forms of organization fulfilling the teaching tasks. The third part summarizes the practical work formed and carried out by the author revealing the cluster of criteria of estimation and analysis of results in the lessons of visual art form 9. The work consists of 53 pages and 8 supplements. The final part gives some opinion about the pedagogical practice and draws the conclusions. Keywords – Art Noeveau, ornateness, synthesis, allegory, symbolism, intention, motivation, self – esteem.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleGustava Klimta daiļrades mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte vizuālās mākslas stundās 9. klasēen_US
dc.title.alternativeExploration of Gustav Klimt’s artistic means of expression in visual art lessons in Form 9en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record