Sociālo prasmju attīstības veicināšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem, izmantojot lomu rotaļas
Autor
Pelcmane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēma. Sociālo prasmju attīstības veicināšanas iespējas 3 – 4 gadus veciem bērniem
izmantojot lomu rotaļas
Autors: Inga Pelcmane
Darba zinātniskais vadītājs. Docente, Dr. paed. Linda Daniela
Mērķis. Izpētīt lomu rotaļu izmantošanas iespējas sociālo prasmju attīstības
veicināšanā.
Pētījuma metodes.
1. Teorētiskās literatūras analīze.
2. Novērošana.
3. Novērojumu datu apstrāde un analīze.
Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp, 7 attēli, 7 pielikumi, literatūras avoti
Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, attīstība, lomu rotaļas
Teorētiskā daļa sastāv no trim nodaļām un vairākām apakšnodaļām, kurās tika
izanalizēta literatūra par sociālo prasmju būtību, procesiem, faktoriem, prasmēm.
Empīriskajā daļā, veicot pedagoģiskos novērojumus pirmsskolas izglītības iestādē
izmantojot lomu rotaļu situāciju analīzi 3 – 4 gadus veciem bērniem, vērojot, kā rotaļu
laikā tiek sekmētas un veicinātas bērnu sociālās prasmes, tika apkopoti pētījuma
rezultāti. Šajā nodaļā tika aprakstīti novērojumi bērnu lomu rotaļu laikā un apkopota
gūtā informācija, lai noskaidrotu sociālo prasmju attīstību un secinātu, kā iespējams
izmantot lomu rotaļas, lai veicinātu sociālo prasmju attīstību.
Secinājumi.
Izmantojot sižeta – lomu rotaļas, pedagogam ikdienā jācenšas radīt situācijas,
kurās bērns izmēģina un apgūst sociālās prasmes. Bērniem jārada vide, kurā ir daudz
dažādu iespēju sevi pilnveidot un attīstīties. Par cik bērns pirmsskolas izglītības
iestādē pavada lielāko dienas daļu, tad šī ir tā vieta, kurā viņš socializējas un apgūst
visu jauno. Lomu rotaļas ir liels palīgs šajā procesā. Theme: Social skill development opportunities using games for 3-4 year old children
The author of qualification work: Inga Pelcmane
Research work leader: Phd. Linda Daniela
Purpose. Role game using research in social skills development.
Research methods.
1. Theoretical literature analyze.
2. Observation.
3. Observation data processing and analyze.
The size of qualification work: 49 pages, 7 pictures, 7 attachments, 49 literature
sources
Key words: social skills, development, role games.
Theoretical part – contains from 3 parts, few chapters, where is analyzed theoretical
sources about social skills, factors.
Research part – research results is based on pedagogical observations in social skill
development, using role games for 3 – 4 years old children in preschool. In this part is
completed informations about data from children observation while using role games,
to get understanding about social skill development and conclude which is the best role
games for social skill developing.
Conclusion.
Using story – role games, preschool teacher should cause situations, where
children could develope social skills. Environment need to be matched for children
positive social skill developing. Preschool is the first social place for children where
they spend almost all time of a day, where they socialyze and learns. Role games are
exelent help in social skill development process.