Ķermeniskā pieredze un apziņa vācu valodas kā svešvalodas stundās
Author
Rjazanceva, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliniece, Dace
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
‚Ķermeniskā pieredze un apziņa‘ ir pedagoģiskās metodikas inovācija, kuras ietekme un aktualitāte ir jāpierāda un jāpēta.
Dotais darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas, tēzēm un pielikuma. Ievadā tiek aprakstīta šī darba tēma – ķermeniskā pieredze un apziņa – un šajā darbā veiktais pētījums.
Teoretiskajā daļā tiek aprakstītas un analizētas visizplatītākās metodes svešvalodu stundās, tādas kā: gramatikas un tulkošanas metode, tiešā metode, audio – vizuālā, audio – linguālā. Kā arī tiek izpētīta pieejamā literatūra par tēmu „ķermeniskā domāšana“ eksaktajos un valodas pētījumos.
Pētījuma ietvaros, veiktā aptauja rāda un pamato jauno metodisko tehniku nepieciešamību svšvalodu apgūšanas procesā.
Praktiskajā daļā tiek aprakstīti un analizēti pieci veikti eksperimetāli praktiskie uzdevumi. Katrs praktiskais uzdevums ietver sevī spēles elementus. Šie praktiskie uzdevumi tika veikti dažādās vecuma grupās un svešvalodas apguves līmeņos, lai varētu detalizēti parādīt izvēlētās tēmas nepiecīšamību un efektivitāti. “Embodied Cognition” is an innovative method in Pedagogy which impact and actuality has to be studied and proved.
The given diploma paper contains an introduction, theoretical and practical parts, the theses and annex. In the introduction the topic of this paper – “Embodied Cognition in German as foreign Language Lessons” - is described.
In the theoretical part the most common methods of foreign language lessons are described and analyzed, such as: grammar and translation method, direct method, audio - visual, audio - lingual. As well as being researched the available literature on the topic of "Embodied Cognition" in exact science and linguistics.
A study on the methods in foreign language classes shows and founds the importants of the necessity of new methods introduction in foreign language classes.
In the practical part five practical and experimental exercises are described and analyzed. Each practical task includes elements of the game. These practical tasks were carried out in different age groups and levels of foreign language to be able to show in detail the need and efficiency of the chosen topic.