Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Ausmaen_US
dc.contributor.authorDručka, Santaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:03Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22099en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12077
dc.description.abstractDiplomdarbs „Ciļņa izpēte un veidošana vizuālajā mākslā 5. klasē” sniedz ieskatu un risinājumu mūsdienu skolu problēmā – mācību procesa laikā vizuālās mākslas stundās pārsvarā tiek izmantotas tradicionālās vizuālās mākslas tehnikas zīmēšana un gleznošana, nepiedāvājot audzēkņiem apgūt tēlniecības tehnikas. Diplomdarba mērķis – izpētot teorētisko literatūru, izstrādāt priekšnoteikumus ciļņa apguvei vizuālās mākslas stundās un pārbaudīt tos praksē. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek apkopota informācija par ciļņa vēsturisko attīstību pasaules mākslas vēsturē un latviešu tēlotājā mākslā, par ciļņa veidošanas paņēmieniem, materiāliem, tiek raksturoti uzdevumu kopas izveides priekšnosacījumi – vizuālās mākslas mācību priekšmeta standarts un paraugprogramma, skolēnu vecumposma attīstības īpatnības, vizuālās mākslas stundās izmantotās mācību metodes, mācību rezultātu vērtēšanas principi, un dots uzdevumu kopas raksturojums, tematiskais plānojums. Diplomdarba praktiskajā daļā, pamatojoties uz pētījumiem un novērojumiem, tiek izveidota uzdevumu kopa, kas balstīta uz ciļņa veidošanu vizuālās mākslas stundās un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, rezultātā secinot, ka saskarsme un darbošanās ar dažādiem veidošanas materiāliem bagātina audzēkņu pieredzi, paplašina redzesloku, rosina iztēli un radošo domāšanu, jaunu tēlniecības tehniku apguve rada pozitīvu motivāciju un interesi par veicamajiem uzdevumiem, tēlnieciskā veidošana attīsta skolēnu spēju patstāvīgi veikt izziņas darbību un sensorisko uztveri, pilnveido roku kustību, emocionālās, gribas un motivācijas spējas, iepazīšanās ar tēlniecības mākslas darbiem, rosina estētisko priekšstatu un attieksmju veidošanos. Atslēgvārdi – vizuālā māksla, tēlniecība, cilnis, veidošana.en_US
dc.description.abstractDiploma work ”Investigation and formation of relief in visual art in 5th class” gives insight into nowadays schools problem – during learning process in art lessons traditional visual art techniques: painting and drawing are generally used and mastering sculptural techniques are not offered to students. Diploma work also gives solution of this problem. Diploma paper aim is studying theoretical literature to work out relief acquirement preconditions in visual art lessons and verify them in practice. In diploma work theoretical part information about relief historical development in world art history and Latvian fine art, about relief sculpturing methods, materials is aggregated. Tasks set formation preconditions – visual art subject standard and syllabus, pupils age group development signs, teaching methods used in visual art lessons, learning results assessing principles are described and tasks set characterization and thematic planning is given. In diploma paper practical part, reposing on studies and observations, tasks set based on relief formation in art lessons is created. Pedagogical test activity is carried out, in result inferring, that interaction and using different formation materials enrich students experience, enlarge mental outlook, stimulate fancy and creative thinking, new sculpture techniques acquirement enable positive motivation and interest about tasks. Sculpturesque formation develops students’ ability to do cognition activity without assistance and sensory perception, improve hands mobility, emotional, will and motivation abilities, acquaintance with sculptural artistic works, stimulate forming of aesthetic percepts and attitude. Keywords – visual art, sculpture, relief, formation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleCiļņa izpēte un veidošana vizuālajā mākslā 5. klasēen_US
dc.title.alternativeExploration and forming of the relief in visual art in Form 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record