Dziesmas skolēnu klausīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 10. klasē
Author
Miloša, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augustāne, Inta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir saistīts ar klausīšanas prasmju attīstību, izmantojot dziesmas angļu valodas stundās 10. klasē. Tā kā skolēni Latvijā nedzīvo vidē, kurā runā angliski, viņi ikdienas situācijās angļu sarunvalodu dzird reti. Ņemot vērā, ka lielākajai daļai no vidusskolas skolēniem patīk populārā mūzika, Diplomdarba autore izlēma apvienot dziesmu angļu valodā klausīšanos ar angļu valodas mācīšanu. Pētījuma galvenais mērķis bija izpētīt kā izmantot dziesmas klausīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 10. klasē.
Lai palīdzētu skolēniem attīstīt klausīšanās prasmes, dažādi klausīšanās uzdevumi, balstīti uz dziesmām angļu valodā, tika izveidoti vai adaptēti un izmēģināti pētījuma laikā angļu valodas kā svešvalodas mācīšanai 10 klasē. Pētījums tika veikts Rīgas 95.vidusskolā. Skolēnu klausīšanās prasmes bija testētas un izvērtētas pētījuma sākumā. Pētījuma beigās tika konstatēts klausīšanās prasmju uzlabojums. Pirms un pēc pētījuma anketās skolēni izteica savu attieksmi par klausīšanās prasmju attīstību, izmantojot dziesmas angļu valodā.
Pētījuma rezultāti atklāja, ka ir lietderīgi izmantot dziesmas ar klausīšanās uzdevumiem skolēnu klausīšanās prasmju attīstībai. Turklāt, dziesmas iepazīstina skolēnus ar dažādām balsīm un akcentiem, kā arī ar citām kultūrām.
Darba autore uzskata, ka Diplomdarba mērķis tika sasniegts, jo iegūtie rezultāti rāda kā un kāpēc dziesmas ir vērtīgi izmantot skolēnu klausīšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās 10. klasē.
Darba atslēgvārdi: klausīšanās, klausīšanās prasmes, klausīšanās aktivitātes, autentisks materiāls, angļu valodas kā svešvalodas stundas, dziesmas angļu valodā. The present Diploma Paper is concerned with the development of students’ listening skills using songs at English lessons in Form 10. Students in Latvia do not live in English speaking environment and, therefore, do not hear English speech in day-to-day situations very often. In view of the fact that the majority of students at secondary school are the admirers of popular music, the author of the Paper assumed to unite listening to English songs with teaching the English language. Thus, the main purpose of the research was to study how to use songs for developing students’ listening skills at English lessons in Form 10.
In order to help students to develop their listening skills, different listening activities based on English songs were designed or adapted by the author of the Paper and tried out during the case study in an EFL classroom at Riga Secondary School No. 95 with a group of students in Form 10. Students’ listening skills were tested and evaluated at the beginning of the research. The improvement of students’ listening skills was measured at the end of the research. Students’ interest and attitude towards developing listening skills using English songs were checked with the help of questionnaires before and after teaching listening based on English songs.
The results of the research showed that songs supplemented with listening activities are useful for developing students’ listening skills. Moreover, songs expose students to different voices and accents as well as introduce different culture.
The author of the Paper considers that the aim of the Paper was reached since the results and insights gained in this research show how and why songs can be valuable for developing students’ listening skills at English lessons in Form 10.
The key words of the Diploma Paper: listening, listening sub-skills, listening activities, authentic material, EFL lessons, English songs.