Krievu valodas kā svešvalodas mācīšanas īpatnības pamatskolas korekcijas klasēs
Author
Rjabeva, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba uzdevums bija izpētīt krievu valodas kā svešvalodas (РКИ) mācīšanas īpatnības pamatskolas korekcijas klasēs. Ņemot vērā to, ka pastāv dažādi veidi bērnu psihiskie traucējumi, darbā pamatā veikti pētījumi pēc РКИ materiāliem par bērnu psihiskās attīstības aizturi.
Diplomdarba mērķis – izstrādāt rekomendācijas krievu valodas kā svešvalodas apgūšanā skolēniem ar psihiskās attīstības aizturi (ЗПР).
Mērķa sasniegšanai, pamatojoties uz pedagoģiskās un teorētiskās literatūras atzinumiem, tika izpētīti raksturīgākie psihiskās aiztures veidi. Veikti salīdzinoši pētījumi psihiskās attīstības un komunikatīvo spēju noteikšanā starp bērniem ar psihiskās attīstības aizturi un normāli psihiski attīstītiem bērniem, kā rezultātā atklājās problēmu kopums, kas iespaido mācību rezultātus.
Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, darbā tika pielietoti paņēmieni un metodes psihes un komunikativitātes prasmju attīstībai bērniem ar garīgās attīstības, psihiskās attīstības aizturi. Izstrādātas rekomendācijas korekcijas attīstīšanas darbā, mācot krievu valodu kā svešvalodu, bērniem attiecīgā attīstības līmenī. Tikai tāda pieeja darbam pozitīvi ietekmē bērna psihisko attīstību, kā arī izzinošos, emocionālos un mācību komponentus. Darbā dotas rekomendācijas, korekcijas programmu paraugi, organizējot mācību stundas korekcijas klasēs. This diploma work is dedicated to researching considerations which should be taken into account when teaching Russian as a foreign language in remedial classes in secondary school. As there are several possible types of mental deviations in a child’s development, this work examines the main ways of teaching Russian as foreign language to children with a delay in their mental development.
The goal of this work is to work out recommendations for teaching Russian as a foreign language to such pupils with a delay in their mental development.
The first part of this work is a review of the pedagogical and theoretical literature on the characteristics of children with a delay in their mental development. An analysus was done to compare the mental development of children with a delay in their mental development and children with normal mental and physical development. This analysis identified a number of problems which have an influence on the success of teaching Russian as a foreign language.
Based on these identified problems a number of recommendations and methods for encouraging mental development and communications skills were developed. These include recommendations about how to organise remedial activities for teaching Russian as a foreign language, which help to develop mental abilities as well as encourage emotional and cognitive development, an educational achievement. Recommendations are made how to adapt the sample programme and how to organise Russian as a foreign language lessons in remedial classes.