Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorGaile, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:04Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22633en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12087
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir „Skolēnu loģiskās domāšanas attīstīšanas iespējas angļu valodas stundās 5. klasē”, un tā autore uzskata, ka, dodot iespēju skolēniem saskatīt loģiskas kopsakarības un izprast mācību vielu, tiek atvieglota arī tās iegaumēšana praktiskai lietošanai dzīvē. Diplomdarba mērķis bija noskaidrot un apkopot loģiskās domāšanas attīstīšanas iespējas angļu valodas stundās 5. klasē. Izvēlētā pētījuma metode bija gadījuma pētījums. 2011. gada novembrī pedagoģiskās prakses ietvaros tika vērotas 6 angļu valodas stundas kādā Rīgas centra skolā 3., 5., 8. un 9. klasē un veiktas piezīmes novērojumu tabulā. Vēlāk tika sastādītas, izdalītas un elektroniski izsūtītas anketas angļu valodas skolotājiem, lai noskaidrotu viņu pieredzi un viedokli par loģiskās domāšanas attīstīšanas iespējām angļu valodas stundās. Ar aptaujas anketu palīdzību diplomdarba autore noskaidroja, ka pārsvarā skolotāji izprot loģiskās domāšanas attīstīšanas nepieciešamību angļu valodas stundās. Respondenti atzina, ka viņi skolēniem stundās piedāvā uzdevumus, kuri dod iespējas analizēt un salīdzināt situācijas, meklēt cēloņu un seku sakarības, izdarīt secinājumus un pamatot savu viedokli, tomēr daži atzina, ka sakarā ar to, ka programmas apjoms ir pārāk liels, tam nevar veltīt pietiekami daudz uzmanības. Novērotās stundas parādīja pilnīgi pretēju situāciju – stundās pārsvarā notiek reproducēšana. Diplomdarba autore var secināt, ka ir pārprasta mācību programmu un grāmatu nozīme – tās stundās tiek liktas pirmajā vietā, nevis skolēna personības attīstības veicināšana. Skolotāja darbā svarīgs jautājums, kurš regulāri jāuzdod gan sev, gan skolēniem, lai veicinātu domāšanas attīstību kopumā, ir Kāpēc? Iespējas loģiskās domāšanas attīstīšanai angļu valodas stundās ir pietiekami daudz, tās ir tikai jāizmanto.en_US
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is „Possibilities to Develop Logical Thinking in English Lessons in Grade 5” and the author of the Diploma Paper believes that giving students an opportunity to find out logical interconnection and to understand the material improves memorizing it and application into practice. The aim of the Diploma Paper was to clarify and summarize possibilities to develop logical thinking in English lessons in Grade 5. The chosen research method was a case study. In November 2011, 6 English lessons in grades 3, 5, 8 and 9 were observed in one school in Riga center within the framework of the teaching practice and notes were taken in the observation table. Later the questionnaire was designed, distributed and sent via e-mail to English teachers to find out their experience and opinion about possibilities to develop logical thinking in English lessons. With the help of the questionnaire the author of the Diploma Paper found out that mostly teachers understand the necessity of developing logical thinking in English lessons. Respondents admitted that they offered tasks which gave opportunities to students to analyze and compare situations, seek for causal relationship, draw conclusions and ground their point of view, still some of them admitted that they could not devote enough attention to that due to the too vast curriculum. Observed lessons showed an absolutely different situation – mostly reproduction was taking place. The author of the Diploma Paper came to the conclusion that the role of the curriculum and textbooks has been misunderstood – those are put in the first place not the development of students’ personalities. An essential question for teachers which should be regulary asked to oneself and to students to develop thinking skills in general is Why? There are enough possibilities to develop logical thinking in English lessons, those should be just used.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu loģiskās domāšanas attīstīšanas iespējas angļu valodas stundās 5.klasēen_US
dc.title.alternativePossibilities to develop logical thinking in English lessons in Grade 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record