Pašizvērtējums skolēnu snieguma pilnveidei 7.klases angļu valodas stundās (SPD)
Author
Krukovska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, Latvijas Republikas izglītības modernizācijas dēļ, Angļu valodas mācīšanas process fokusējas uz skolēnu snieguma pilnveidi kopumā. Dotais skolotāja pieredzes darbs ir tā autora mēģinājums izpētīt un izanalizēt vienu no angļu valodas mācīšanas pieejas metodēm ̶ skolēnu pašizvērtējuma attīstīšanu, ar nolūku pilnveidot skolēnu vispārējo sniegumu.
Lai izpētītu uzstādīto mērķi, šķietamais eksperiments tika izvēlēts kā izpētes metode. Svaigākās informācijas par tēmu iegūšanas nolūkos tika uzstādīti intereses jautājumi, bet balstoties uz angļu valodas mācīšanas procesa dažādu situāciju izpētes rezultātiem, tika pielietotas šādas datu savākšanas metodes:
1)skolotāju aptauja;
2)atsauksmes pēc skolēnu rakstiska un mutiska darba organizēšanas;
3)kontroljautājumu saraksti skolēniem;
4)skolēnu rakstu darbu pašizvērtējuma rubrikas.
Pastāvīgam skolēnu atsauksmju iegūšanas procesam, diagnostikas kontrolsarakstu aizpildīšanai, klasesbiedru paveiktā darba izvērtējumam, skolēnu pašizvēretējumam sekoja detalizēta reproduktīva un produktīva testa analīze, kas tika paveikta ar domu iegūt datus par izmaiņām skolēnu rezultātos. Dotais darbs ir balstīts uz skolotāja paša izveidotiem mācību materiāliem, ņemot vērā Vispārējās Izglītības Mācību Programmas noteiktās tēmas. Stundu mērķi tika formulēti sadarbībā ar skolēniem, katrai noteiktai situācijai nepieciešamo materiālu vispiemērotākā uzdevuma izvēlei.
Pēc autora domām, galvenā skolotāja pieredzes darba atklāsme ir, ka skolēnu pašizvērtējuma procesa organizēšana, valodas mācīšanās procesu izved ārpus klases uz reālo pasauli. Tas palīdz skolēniem būt vērīgiem un apzināties savas kļūdas, kas veicina viņu snieguma uzlabošanu. Nowadays because of modernization of education in Latvia the whole English Language Teaching (ELT) community focuses on the improving students’ overall performance. Teacher’s Portfolio is its author’s attempt to research and analyse one of the teaching approaches in ELT ̶ students’ self-evaluation development in improving students’ performance.
In order to explore the aim the research method a quasi-experiment was chosen. To get latest information on the topic through setting questions of interest and inspecting the English classroom environment and exploring students’ performance the data collection methods were:
1)a questionnaire to teachers;
2)students’ written and oral feedback;
3)checklists to students;
4)rubrics to students;
Constant feedback, diagnostic checklists, peer evaluation, self-evaluation rubrics were followed by deep analysis of the tests which were conducted in order to measure the changes in teaching process. This work is based on the teacher`s own made materials to work on together with students concerning the formulation of goals, selecting material and standard mentioned topics for specific situations to choose the most appropriate activities. The main findings from the point of view of research work students’ self-evaluation takes language learning out of the classroom into the real world. It helps students to be aware of their mistakes and leads to their performance improvement.