dc.contributor.advisor | Sokolova, Valentīna | en_US |
dc.contributor.author | Mirankova, Jevgēnija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:05Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 22669 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12090 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba tēma ir „Sakāmvārdu didaktiskais nozīmīgums komunikācijas procesa izveidē vācu valodas kā svešvalodas stundās”.
Zinātniskā darba galvēnais mērķis ir izpētīt un analizēt, kā sakāmvārdu pielietošāna var ietekmēt komunikācijas norisi vācu valodas kā svešvalodas stundās.
Darbā tiek parādīts, kā sakāmvārdiem mācību procesā var būt daudzpusīgs pielietojums. Tiek veikta un paradīta sakāmvārdu gramatiskās un semantiskās struktūras pētīšana, kā arī to didaktiska rakstura padziļināta izpēte.
Dotajs diplomdarbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās, ka arī no pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek pētītas un analizētas sakāmvārdu definīcijas, raksturīgās pazīmes, kas palīdz atšķirt tās no citām valodas daļām, to rašanos, funkcijas un pielietošanas iespējas. Otrā - praktiskā daļa- sastāv no mācību stundas plāniem un to analizēs, kas tika veikta prakses laikā dotās tēmas izpētei. Praktiskajā daļā tiek iekļauta skolēnu aptauja, kuras mērķis ir uzzināt skolēnu domas par doto izmēģinājumdarbību. Veiktās aptaujas rezultāti tika apkopoti un salidzināti ar tabulu palidzību. Pielikumos tiek iekļāutas izveidotās darba lapas, izveidota skolēnu aptauja un skolēnu veiktie darbi.
Atslēgas vārdi: Komunikācija, skolēni, sakamvārdi, rakstīšāna, runāšāna, kreativitāte, interese. | en_US |
dc.description.abstract | The title of this thesis is “The didactical importance of proverbs setting communication process in lessons of German as a foreign language“.
The main purpose of this work is to research and analyze how the use of proverbs can influence communication process in lessons of German as a foreign language.
This work shows that proverbs can have multiple applications in the learning process. Within this work research into grammatical and semantic structure of proverbs was carried out. In addition to that, the didactical tone in proverbs was explored.
This thesis consists of two parts: theoretical and practical; also there are several appendices provided. In the theoretical part the definitions of proverbs and characteristic attributes which help to distinguish them from other parts of language are researched and analyzed. The work also explores the origins and functions of proverbs and the opportunities of their use. The second, practical part consists of lesson plans and their analyses, which were made during the pedagogical practice to explore the subject of the thesis. There is also a school quiz given. The main purpose of the quiz was to investigate the thoughts of students about practical work with proverbs. The results of the traced quiz were summarized and compared using schedules. The worksheets, the school quiz and the school works are provided in the appendices.
Key words: communication, learners, proverbs, writing, speaking, creativity, interest. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Sakāmvārdu didaktiskais nozīmīgums komunikācijas procesa izveidē vācu valodas kā svešvalodas stundās | en_US |
dc.title.alternative | The Didactical Importance of Proverbs Setting a Communication Process in German as Foreign Language Lessons | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |