Show simple item record

dc.contributor.advisorZellis, Kasparsen_US
dc.contributor.authorBeķere, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:06Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22858en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12096
dc.description.abstractSkolotāja pieredzes darbā „Argumentēšanas prasmju attīstīšana ar diskusijas metodi Latvijas un pasaules vēstures stundās vidusskolēniem” ir apkopota un izvērtēta pieredze, kuru darba autore ir ieguvusi no 2011.gada septembra līdz 2012.gada decembrim, mācot Latvijas un pasaules vēsturi vidusskolēniem Rīgas Lietuviešu vidusskolā. Latvijas un pasaules vēstures mācību priekšmeta standarts un programma vidusskolā paredz, ka skolēniem ir jāapgūst prasme kritiski domāt un argumentēti izteikt savu viedokli, un šāda prasme nenoliedzami būs svarīga arī jaunieša turpmākajā dzīvē. Mācīšanās teoriju studijas, kā vienu no efektīvākajiem veidiem argumentēšanas prasmju attīstīšanai, piedāvā diskusiju, kā mācīšanās metodi. „Kā plānot, organizēt un vērtēt mācību procesu, lai skolēniem attīstītu argumentēšanas prasmi, izmantojot diskusijas metodi?” –ir jautājums, kas tika izvirzīts, kā viens no galvenajiem skolotājas darbā. Skolotāja pieredzes darba mērķis ir parādīt pieredzi, kā diskusijas metode palīdz attīstīt argumentēšanas prasmi Latvijas un pasaules vēsturē vidusskolēniem. Darba uzdevumi ir: 1) teorijas izpēte un praktiskais pamatojums tam, kā plānot, organizēt un vērtēt mācību procesu, kurā tiek attīstītas argumentēšanas prasmes ar diskusijas metodi; 2) apkopot un izvērtēt pieredzi tam, kā ir plānots, organizēts un vērtēts mācību process, kurā tiek izmantota diskusija argumentēšanas prasmju attīstīšanai; 3) pedagoģiskajā praksē gūtās pieredzes izvērtēšana un mērķu izvirzīšana profesionālās darbības uzlabošanai; 4) teorijas izpēte par skolotāju dalīšanos profesionālajā pieredzē, darba autores pieredze un tās izvērtējums. Argumentēšanas prasmju attīstīšanai ar diskusijas metodi, darba autore ir izstrādājusi diskusijas formu, kura skolēniem ir pazīstama kā „3 krāsu lapiņu” diskusija. Šī metode ļauj sistemātiski, iesaistot visus skolēnu aktīvā mācību procesā, attīstīt argumentēšanas prasmes. Atslēgas vārdi: argumentēšana, diskusija, metodes, uzdevumi.en_US
dc.description.abstractThe teacher field experience paper “Developing Argumentation Skills Through Discussion Method in Latvian and World History Lessons for Secondary School Students” summarizes and reflects on author’s experience in teaching Latvian and world history for secondary school students at Riga Lithuanian Secondary School from September 2011 till December 2012. The curriculum and program of the secondary school subject Latvian and World History establishes that students shall develop critical thinking skills and learn to form substantiated opinions, and these skills will undoubtedly be important also past their graduation. Research of learning theories shows that one of the most effective ways of developing argumentation skills is discussion as a learning method. “How do you plan, organize and evaluate learning process in order to develop students' argumentation skills by using discussion method?” - is one of the main questions in the work of the teacher. The aim of this teacher field experience paper is to describe the experience of how discussion method helps developing argumentation skills in Latvian and world history for secondary school students. The objectives of this paper are: 1) research of theories and provision of practical proof on how to plan, organize and evaluate learning process, which develops argumentation skills by use of discussion method; 2) summarize and reflect on the experience of planning, organizing and evaluating learning process, where discussion is used to develop argumentation skills; 3) evaluating the experience gained through pedagogical practice and setting goals for professional development; 4) researching theory on how teachers share their professional experience, the experience of the author of this paper, and evaluation thereof. To develop argumentation skills through discussion method, the author of this paper has developed a discussion framework, which students recognise as the “3-coloured post-its” discussion. This method allows developing argumentation skills systematically and through engaging all students in active learning process. Keywords: argumentation, discussion, methods, tasks.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleArgumentēšanas prasmju attīstīšana ar diskusijas metodi Latvijas un pasaules vēstures stundās vidusskolēniem (Skolotāja pieredzes darbs)en_US
dc.title.alternativeDevelopment of argumentation skills using the discussion method in the lessons of Latvian and World history in secondary school(Teacher Portfolio)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record