Projektu izmantošana nedzirdīgu pusaudžu mācīšanas un mācīšanas procesā
Автор
Mitrone, Agra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs ir par mācīšanas un mācīšanās procesu nedzirdīgiem skolēniem pusaudžu vecumposmā. Atbilstoši diplomdarba tēmai tika izvirzīts mērķis - izpētīt projektu metodes īstenošanas principus, to ietekmi uz mācīšanas un mācīšanās procesu nedzirdīgiem pusaudžiem.
Pētījuma laikā tika meklētas atbildes uz šādiem jautājumiem:
1.Kādas ir nedzirdīgu un dzirdīgu pusaudžu vecumposma raksturīgākās iezīmes un atšķirības?
2.Vai, interaktīvās metodes palīdz mācīšanas un mācīšanās procesā nedzirdīgiem pusaudžiem?
3.Kāda ir projektu metodes nozīme mācīšanas un mācīšanās procesā nedzirdīgiem pusaudžiem, noskaidrojot un apkopojot savu un kolēģu pieredzi šajā jautājumā.
Darba realizēšanā tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: literatūras analīze, anketēšana, intervēšana, pārrunas, pedagoģiskais novērojums, datu matemātiskās statistiskās metodes.
Diplomdarbu veido teorētiskā daļa, kas aptver divas nodaļas un praktiskā daļa – pētījums, kurš aprakstīts darba trešajā nodaļā, kā arī pielikumi. Pirmajā nodaļā tiek aplūkots dzirdīgu un nedzirdīgu pusaudžu vecumposms, tā iezīmes. Otrajā nodaļā tiek aprakstīti projekta veidošanas un realizēšanas principi un iespējas. Savukārt trešajā nodaļā tiek noskaidrota projektu metodes loma mācīšanas un mācīšanās procesā nedzirdīgiem pusaudžiem. Tiek apkopoti un analizēti dati, kuri iegūti anketējot skolēnus, intervējot skolotājus, kā arī tiek apkopoti dati, kas iegūti pedagoģiskā novērojuma laikā.
Diplomdarbs būtu lietderīgs informācijas avots studentiem, topošajiem, esošajiem pedagogiem un ikvienam cilvēkam, kuram ir nepieciešams iegūt informāciju par dzirdīgiem un nedzirdīgiem pusaudžiem.
Atslēgas vārdi: projekts, projektu nedēļa, dzirdes traucējumi, pusaudži. The diploma paper is about the teaching and learning process of deaf pupils at the age of teenagers. The target – to study the principles to implement the project methods, their influence on the teaching and learning process of deaf teenagers – was set in accordance with the subject of the diploma paper.
During the study, answers to the following questions were searched:
1.What are the characteristic features and differences of deaf and able to hear teenagers?
2.Do interactive methods help in the teaching and learning process of deaf teenagers?
3.What is the role of the teaching and learning process of deaf teenagers finding out and summarizing own experience and the experience of colleagues in this issue.
To implement the work, the following research methods were applied: literature analysis, questionnaire, interviewing, negotiations, pedagogic observation, data mathematic statistical methods.
The diploma paper consists of theoretical part that includes two chapters and of practical part – study that is described in the third chapter of the paper, and also of annexes. The first chapter considers the period of able to hear and deaf teenagers, its features. The second chapter describes the project establishment and implementation principles and possibilities. But the third chapter clarifies the role of a method in teaching and learning process of deaf teenagers. Data is summarized and analysed that is obtained from the questionnaires of pupils, interviews with teachers, and data is summarized that is obtained during the pedagogic observation.
The diploma paper would be a useful source of information for students, future and existing teachers and all persons who need information about able to hear and deaf teenagers.
Key words: project, project week, hearing impaired, adolescents.