Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Jakobsone, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autore: Vita Jakobsone.
Darba pirmajā daļā tiek apskatīts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, minot vispārējās attīstības likumsakarības. Atsevišķi ir raksturots runas attīstības līmenis šī vecuma bērniem.
Darba otrajā daļā tiek izskaidrota fonemātiskās uztveres būtība, to ietekmējošie faktori un ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu, kā arī ir apskatīti koriģējoši attīstošās darbības posmi fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā.
Trešajā daļā tiek aplūkota logopēdiskā koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanai. Nodaļas apakšnodaļās izskatīta pētījuma organizācija, bērnu izpētes norise, tās nosacījumi un analīze, aprakstīta un analizēta logopēdiskā darbība.
Darba nobeigumā autore secina, ka, balstot koriģējoši attīstošo darbību uz noteiktām fonemātiskās uztveres korekcijas metodēm, lietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, tiek vingrināta dzirdes uztvere, attīstīta runa un valoda, tātad – pilnveidota fonemātiskā uztvere.
Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, traucējums, korekcija, vecākā pirmsskolas vecuma bērns, vingrinājumi. The name of Diploma is: Correction of phonemic perception disturbance for senior preschoolers. Author of Diploma: Vita Jakobsone.
In the first part of following diploma work is a brief description of pedagogical and psychological characteristics of senior preschoolers, accounting for the overall development patterns. Separately is described development of speech level what is appropriated to this age of children.
The second part of diploma work explains entity of phonemic perceptive, phonemic influencing factors and also impression made on senior preschoolers, as well is viewed strands of work in a developing corrective action for reducing phonemic perceptual disturbances.
The third part of diploma work inspects activity of speech therapy in a case of developing corrective action for reducing phonemic perceptual disturbances. The bottom parts of work look through organization of the study, child study process and its terms and analysis, as well describes and analyzes the speech therapist activities.
The summary of the diploma work author concludes with statemant, that if to base the developing corrective action on certain adjustment methods of perceptual phonemic, using targently selected exercises, are trained auditory perception and should be developed speech and language, therefore, accordingly will be improved phonemic perception of senior prescoolers.
Key words: phonemic perception, disturbance, correction, senior pre – school age, exercise.