Kreativitātes veicināšanas iespējas sociālo zinību mācību procesā pamatskolā
Author
Lācīte, Vija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: ”Kreativitātes veicināšanas iespējas sociālo zinību procesā pamatskolā "
Darba autors : Vija Lācīte
Darba vadītājs : lektore Mg.izgl. zin. Agita Klempere - Sipjagina
Pētījuma mērķis: noskaidrot kreativitātes veicināšanas iespējas sociālo zinību mācību procesa ietvaros.
Darba saturs : darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 16 apakšnodaļām, 2 pielikumiem.
Darbā ievietoti 18 attēli.
Pirmā nodaļā autors atklāj pedagogu un psihologu atziņas par kreativitāti un to šķēršļiem, jaunradi.
Otrā nodaļā pievēršas kreativitātes veicinošiem faktoriem – izziņai, radošai domāšanai, iztēlei.
Trešā nodaļā – autors atklāj sociālo zinību būtību, apskata kādas mācību metodes, paņēmieni veicina kreativitāti sociālo zinību procesā pamatskolā.
Ceturtā nodaļā autors veic pētījumu, kurā ar anketēšanas un radošo uzdevumu palīdzību noskaidro, ar kādām metodēm un paņēmieniem veiksmīgāk veicināt kreativitātes iespējas sociālo zinību procesā pamatskolā.
Darba beigās autors secina, ka skolēni labprāt apmeklē sociālo zinību stundas, ka skolēniem ir vēlme aktīvi iesaistīties un darboties šajā procesā.
Noslēgumā autors secina, ka viss kreatīvās domāšanas psiholoģiskais pamats ir iztēle.
Kreatīva pieeja sociālo zinību stundām ir lieliska iespēja, kā panākt, lai skolēni kļūtu atraktīvi, darboties griboši, lai skolēni apgūtu prasmes priekš sevis, nevis vērtējuma dēļ. Skolotāju pienākums ir palīdzēt skolēniem šo mērķi sasniegt.
Atslēgas vārdi – kreativitāte, radošums, radošā domāšana, sociālās zinības, jaunrade, iztēle, process. Theme of the work : Possibilities of promoting creativity in the process of social studies in basic school.
Author of the work : Vija Lācīte
Leader of the work: lecturer, Mg.ed.sc. Agita Klempere - Sipjagina
The volume of the work: introduction, four main chapters, sixteen chapters,two appendixes, eighteen pictures.
In the first chapter the author discovers teachers and psychologists opinions about creativity and creation.
In the second chapter the author focuses on creativity contributing factors.
In the third chapter the author shows the aim of social studies , teaching methods in basic school.
In the fourth chapter the author does the research. The research consists of survays and creative tasks. They help to find the most appropriate methods and ways in process of social studies at school.
In conclusion the author understands that the pupils like creative and motivating tasks. They willingly participate in lessons of social science. In general, imagination is a psychological basis for creative thinking. It is a great opportunity for further education.Pupils acquire valid skills not to get rated. The teacher`s responsibility is to help pupils achieve the objectives.
The key words: creativity, creation, creative thinking, social studies, process, imagination.