dc.contributor.advisor | Klempere-Sipjagina, Agita | en_US |
dc.contributor.author | Bukovska, Līga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:09Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:09Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 23096 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12119 | |
dc.description.abstract | Tēma: Mācību metožu izvēle pilsoniskās izglītības komponentes tēmu apguvei sociālajās
zinībās 9.klasē.
Autors: Līga Bukovska
Vadītājs: lektore Mg.izgl.zin. Agita Klempere - Sipjagina
Mērķis: Izvēlēties mācību metodes pilsoniskās izglītības tēmu „Pilsoniskā līdzdalība” un
„Valsts un demokrātija” apguvē un pārbaudīt to efektivitāti.
Saturs: Pētījuma teorētiskajā daļā tika apskatīta pilsoniskās izglītības kā sociālo zinību komponentes nepieciešamība un svarīgums izglītības procesā mūsdienu skolā. Tika veikta pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par mācību metodes un paņēmiena jēdzienu skaidrojumiem, mācību metožu izvēles nosacījumiem, kā arī par mācību metožu klasifikāciju, to kritērijiem un piemērotām mācību metodēm sociālo zinību stundās. Tika apskatīts pusaudžu vecuma skolēnu psihofizioloģiskais raksturojums un mācību metožu piemērotība šim vecumposmam.
Pētījuma praktiskajā daļā tika novadītas mācību stundas 9.klasē par tēmām „Pilsoniskā līdzdalība” un „Valsts un demokrātija” un, balstoties uz pedagoģisko novērošanu, skolēnu viedokli, ekspertu vērtējumu, skolēnu pārbaudes darba rezultātu analīzi, tika izvērtētas mācību metožu izvēles piemērotība šīm tēmām.
Izpētē konstatēts, ka, izmantojot autores piedāvātās metodes, izglītojamie sekmīgi ieguva nepieciešamās zināšanas, attīstīja dzīvei noderīgas prasmes un veidoja pilsonisko apziņu.
Atslēgvārdi: pilsoniskās izglītības komponente, pusaudžu vecumposms, mācību metode, sociālās zinības. | en_US |
dc.description.abstract | The title of the work: Choice of Teaching Methods for Acquisition of the Themes of Civic Education Component in Social studies lessons in Grade 9.
The author of the work: Līga Bukovska
Scientific supervisor: lecturer MSEd Agita Klempere - Sipjagina
The aim of the work: To choose the teaching methods for teaching the following themes of civic education „Civil Participation” and „Country and Democracy” and to check their efficiency.
Contents: The theoretical part of the research dealt with the necessity and importance of civic education as a component of social studies in the process of education at a modern school. The analysis of pedagogic and psychological literature about the concept explanation of a teaching method and manner, the conditions to choose the teaching methods as well as the classification of teaching methods, their criteria and appropriate teaching methods during the lessons of social studies was done. The psycho-physiologic characteristic of teenagers’ age was examined along with the suitability of teaching methods for this age.
The practical part of the research consisted of teaching lessons about the themes „Civil Participation” and „Country and Democracy” in class 9. The suitability of teaching methods for these themes was assessed by pedagogic observation, students’ point of view, experts’ assessment, the result analysis of students’ tests.
It was concluded that the use of the methods offered by the author was successful – students acquired the necessary knowledge successfully, developed useful skills for life and built civic sense.
Key words: a component of civic education, teenagers’ age, a teaching method, social studies. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Mācību metožu izvēle pilsoniskās izglītības komponentes tēmu apguvei sociālajās zinībās 9.klasē | en_US |
dc.title.alternative | Choice of teaching/learning methods for the acquisition of themes of civic education component in social studies lessons in Grade 9 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |