12.klases skolēnu starpkultūru dialoga prasmes attīstīšana latviešu valodas un literatūras stundās mazākumtautības skolā
Author
Baltiņa, Aisma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir - 12. klases skolēnu starpkultūru dialoga prasmes attīstīšana latviešu valodas un literatūras stundās mazākumtautības skolā. Šī darba mērķis ir analizēt starpkultūru dialoga prasmi 12.klasē un rast iespēju to pilnveidot, pamatojoties uz konkrēta piemēra - lingvokulturēmas māja, izmantošanu.
Darbā izmantotas dažādas pētniecības metodes - dokumentu un zinātniskās literatūras analīze, matemātiski statistiskā datu apstrāde, aprakstošā statistika, skolotāja pieredze un vērojumi.
Darbs sastāv no trim nodaļām ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizētas pārmaiņas latviešu valodas un literatūras mācību saturā mūsdienu mazākumtautību vidusskolā, mūsdienu starpkultūru dialoga prasmes izpratne, 12. klasē izmantojamo mācību līdzekļu analīze starpkultūru dialoga prasmes pilnveides kontekstā. Otrajā daļā sniegts izmēģinājumdarbībā iesaistītās 12.klases skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Trešajā daļā aprakstīta didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija, rezultāti.
Darba beigās ir secinājumi un izmantotās literatūras saraksts. Ir pielikumi.
Diplomdarbs izstrādāts, lai sniegtu ieskatu un raksturotu autores pieeju pētāmajā jautājumā. Diploma work theme is – intercultural dialogue skills development between 12th grade pupils in Latvian language and literature classes in minority schools. The aim is - Development of pupils’ skill of intercultural dialogue in Latvian language and literature lessons in minority school There are used a variety of research methods - paper and analysis of scientific literature, mathematical statistical treatment of data, descriptive statistics, teacher experience and observations in this work.
The paper consists of three sections with subdivisions. The first chapter analyzes the changes in the Latvian language and literature curriculum in present-day minority high school, contemporary understanding of intercultural dialogue skills, analyze 12-th grade teaching aids used in the context of development intercultural dialogue skills. The second part provides in a pilot actions involved, 12-th grade pupils’ educational-psychological characteristics. The third part describes the didactic material development, elaboration and approbation, the results.
There are conclusions and bibliography at the end of the work. There are attachments.
Diploma work is developed to provide insight and describe the author's approach in the study area.