Show simple item record

dc.contributor.advisorKumerdanka, Airaen_US
dc.contributor.authorKondrotaite, Kristīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:14Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:14Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23170en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12138
dc.description.abstractSkolēniem, pārejot no sākumskolas uz pamatskolu, mainās intereses un vajadzības. Lai skolēnam noturētu mācību motivāciju matemātikas mācībā un interesi mācību procesā, skolotājam ir jāpievērš uzmanība skolēnu vecumposmu īpatnībām. Jācenšas ievērot un pielāgoties skolēnu aktualitātēm ikdienā, un pielāgot mācību procesu tā, lai skolēniem nezustu par to interese. Diplomdarba temats ir skolēnu mācību motivācija matemātikas apguvē 5.klasē un ieteikumi tās veicināšanai. Darba mērķis ir pētīt skolēnu mācību motivāciju matemātikā un izstrādāt uzdevumus un metodiskus ieteikumus skolēnu mācību motivācijas veicināšanai 5.klasē. Darba uzdevumi: izpētīt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vecumposma īpatnībām, mācību motivāciju matemātikā; noskaidrot reālo situāciju skolēnu mācību motivācijas veicināšanas iespējas matemātikas mācībā 5. klasē; izstrādāt uzdevumus un apkopot ieteikumus skolēnu mācību motivācijas veicināšanas iespējas matemātikas mācībā 5. klasē. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem un deviņiem pielikumiem. Darba autore teorētiskajā daļā atklāj mācību motivācijas raksturojumu dažādu autoru skatījumā, kā arī secina, ka viens no mācīšanās motivācijas faktoriem tiek minētas skolēnu saskarsme vienam ar otru. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums 5.klasē par mācību motivācijas veicināšanas iespējām matemātikas mācības apguvē. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēniem, sākot mācības pamatskolā, rodas daudz grūtību. Tāpēc organizējot mācību procesu, kas aktivizētu mācību motivāciju, jāievēro konkrētā vecumposma īpatnības. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēniem dominējoša ir iekšējā motivācija, un lai to neapslāpētu izziņas motivāciju nepieciešams diferencēt uzdevumus, izmantot daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un organizācijas formas, kā arī piedāvāt skolēniem praktiskos uzdevumus, kur būtu saskatāma mācību jēga. Darba apjoms 62.lpp.en_US
dc.description.abstractPupils, moving from pre-school to primary school, change their interests and needs. To keep student learning motivation and interest in mathematics teaching learning process, teacher should pay attention to students' age peculiarities. Efforts should be made to respect and adapt to students' current events daily, and adjust the learning process so that students not lost on the interest. Diploma paper topic is pupils’ learning motivation for the acquisition of mathematics in Grade5 and recommendations for its promotion. The aim of the Diploma paper is to inquire pupils’ learning motivation and to work out tasks and methodological recommendations to pupils' motivation to promote in grade 5. The Diploma paper objectives: explore the pedagogical and psychological literature on the characteristics of age group; motivation for learning mathematics; find out the real situation of students learning motivation promotion opportunities mathematics teaching in grade 5; to develop tasks and summarize the recommendations to promote students' learning motivation opportunities mathematics teaching in grade 5. The Diploma paper consists of an introduction, two chapters, conclusions and nine appendices. The Diploma paper author finds the characteristics of learning motivation in the theoretical part of Diploma paper in different authors and concludes one of the learning motivational factors are mentioned students communication to each other. Practical part of the study is being conducted on the grade 5 educational opportunities of promoting motivational mathematics learning lessons. The research results indicate pupils, beginning primary school, raises a number of difficulties. Therefore organizing the learning process to activate the learning motivation should be the age peculiarities. The research results indicate that students have a dominant internal motivation and not suppress cognitive motivation necessary to differentiate tasks, use a variety of teaching methods, techniques, and forms of organization, as well as offer students practical tasks where learning is perceived sense. Capacity of the Diploma paper is 62 pages.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu mācību motivācija matemātikas apguvē 5.klasē un ieteikumi tās veicināšanaien_US
dc.title.alternativePupils’ learning motivation for the acquisition of mathematics in Grade5 and recommendations for its promotionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record