dc.contributor.advisor | Kalniņa, Ieva | en_US |
dc.contributor.author | Kalniņa, Gundega | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:15Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 23192 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12146 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „K. Skalbes literāro pasaku lasījums mūsdienu literatūras kontekstā 11. klasē” mērķis ir izveidot un praksē pārbaudīt tādu metodiskās sistēmas variantu, kas piedāvātu izzināt K. Skalbes literārās pasakas, salīdzināt tās ar mūsdienu prozu un rosinātu vērtēt, kā K. Skalbes pasaku motīvi tiek transformēti postmodernajā prozā.
Diplomdarbam ir piecas nodaļas. Pirmā nodaļa ietver ieskatu K. Skalbes personības daudzpusībā un daiļradē, akcentējot K. Skalbes devumu literārās pasakas žanra attīstībā latviešu literatūrā. Otrajā nodaļā iekļauts svarīgāko postmodernās literatūras jēdzienu raksturojums un M. Perveņeckas intertekstuālā stāsta analīze. Trešā nodaļa veltīta skolēnu vecumposma izpētei un klašu raksturojumam, bet ceturtā nodaļa ietver mācību stundu konspektus. Piektā diplomdarba nodaļa veltīta skolotājas un skolēnu sadarbības analīzei un rezultātu apkopošanai.
Atslēgvārdi: literārās pasakas, romantisms, postmodernisms, intertekstualitāte, transformācija. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the diploma paper “Reading of K. Skalbe literary fairy tales in the context of modern literature in Grade 11” is to make a version of methodical system, which would arouse the pupils cognize works by K. Skalbe, compare them them with the modern prose and analyse how the motives of K. Skalbe fairy tales are transformated into post-modern prose.
The diploma paper consists of five chapters. The first chapter deals with analysing the multi-faceted personality and works of K. Skalbe by emphasizing author’s contribution to the development of the Latvian literary fairy tale. The most well-known terms of postmodern literature and the analysis of an intertextual story by M. Perveņecka are included in the second chapter. The third chapter deals with pupil’s study. In the fourth chapter the author reveals lesson organization, but the fifth chapter the author has carried out the evaluation and the analysis of results of the teacher and pupils’ corporation.
Key words: literary fairy tales, romanticism, postmodernism, intertextuality, transformation. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | K. Skalbes literāro pasaku lasījums mūsdienu literatūras kontekstā 11.klasē | en_US |
dc.title.alternative | Reading of K. Skalbe literary fairy tales in the context of modern literature in Grade 11 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |