Interaktīvo mācību metožu izmantošana sociālo zinību stundās 7.klasē
Автор
Beļinska, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums – „Interaktīvo mācību metožu izmantošana sociālo zinību stundās 7.klasē.”
Pētījuma mērķis – noskaidrot ar kādām interaktīvām mācību metodēm veiksmīgāk iespējams realizēt mācību standartu sociālo zinību stundās. Uzmanība tiek pievērsta interaktīvām mācību metodēm, lai veiksmīgāk realizētu sociālo zinību mācību priekšmeta standartu.
Autore atklāj sociālo zinību būtību. To, ka sociālās zinības ir mācību priekšmets, kas ietver sevī ētisko, pilsonisko, ekonomisko un veselības izglītību.
Autore apskata mācību metodes un noskaidro, kuras mācību metodes labāk izmantojamas sociālo zināšanu mācīšanā.
Autore veic pētījumu, kurā ar anketēšanas un intervēšanas palīdzību noskaidro ar kādām mācību metodēm veiksmīgāk pielietot interaktīvu pieeju sociālās zinībās un kā sociālās zinības vēlas apgūt skolēni. Pētījuma rezultātā autore noskaidro arī ieguvumus un problēmas no sociālo zinību kā mācību priekšmeta ieviešanas skolās. Nodaļas beigās autore secina, ka skolēni labprāt apmeklē sociālo zinību stundas un ka skolēniem ir vēlme aktīvi iesaistīties un darboties.
Noslēgumā autore secina, ka, mainoties laikam, mainās sabiedrības normas un vērtības. Tas ietekmē visas dzīves jomas, arī izglītību.
Lai neapjuktu un nepazustu šajā izmaiņu laikmetā, nepieciešams veidot likumsakarības starp notiekošajiem procesiem. Interaktīvo metožu izmantošana mācību procesā ir lieliska iespēja, kā panākt to, lai skolēni mācītos dzīvei, nevis vērtējuma dēļ. Skolotāju uzdevums ir palīdzēt sasniegt šo mērķi.
Atslēgas vārdi – sociālās zinības, interaktīvas mācību metodes. The title of the research is „Application of interactive teaching methods in social sciences lessons in form 7”.
The aim of the research – to find out the most successful interactive teaching methods in the process of implementation of education standards in social sciences lessons. The emphasis is on interactive teaching methods.
In her work the author interprets social sciences, i.e. social sciences is a subject which includes ethical, civic, economic and health education.
The author discusses teaching methods and clarifies the most effective ones in teaching social sciences.
The author carries out a research using questionnaires and interviews in order to clarify which methods are the best to implement interactive approach in teaching social sciences and what is the way the students want to be taught. The author also clarifies the benefits and drawbacks of teaching social sciences as a subject in schools. At the end the author concludes that students are willing to attend social sciences lessons and willingly get involved in activities offered by the teacher.
In conclusion the author concludes that social values and regulations change with time. This process affects all life areas including education.
In order not to get confused by these changes we need to be aware of the nature of these processes. Application of interactive teaching methods in teaching process is one of the ways to make students learn for life not for a good mark. The teacher’s task is to help to achieve this goal.
The keywords: social sciences, interactive teaching methods.