Pētnieciskie darbi un uzdevumi ķīmijā skolēnu pētniecisko prasmju pilnveidei pamatskolā
Author
Beļajeva, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volkinšteine, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: Pētnieciskie darbi un uzdevumi skolēnu pētniecisko prasmju
Pilnveidei ķīmijā pamatskolā.
Autors: Valentīna Beļajeva.
Darba vadītāja: doktorante Mg. ķīm. Jeļena Volkinšteine.
Diplomdarbs, 45 lappuses, 18 attēli, 7 tabulas, 27 literatūras avoti, 6 pielikumi. Latviešu valodā.
Darba mērķis: izpētīt pētniecisko darbu un mācību uzdevumu izmantošanas iespējas
skolēnu pētniecisko prasmju pilnveidē.
Darbā ir aplūkota skolēnu pētnieciskā darbība ķīmijas stundās pamatskolā, pētnieciskās darbības būtība un nozīme mācību procesā, analizēti izstrādāto pētniecisko uzdevumu ekspertu vērtējumi; pamatskolas skolēnu aptaujas par pētniecisko darbību; atklātā pētnieciskā uzdevuma rezultāti; pētnieciskā darba „Kuras ziepes labāk izvēlēties?” aprobācijas rezultāti.
Darbā pierādīts, ka ir svarīgi izmantot pētnieciskos darbus, kuros ir saikne ar reālo dzīvi, un mācību uzdevumus ķīmijā, lai efektīvāk attīstītu skolēnu pētnieciskās prasmes.
Pētniecībā balstīts mācību process, pētnieciskais darbs, skolēnu pētnieciskās prasmes, pētnieciskā rakstura uzdevumi. Diploma work topic: Research works and tasks for the development of pupils research skills in elementary school.
Author: Valentīna Beļajeva.
Scientific supervisor: doctoral student, Mg. chem. Jeļena Volkinšteine.
Diploma paper contains 46 pages, 18 pictures, 7 tables and 6 appendixes. The list of lit-erature includes 27 titles. Diploma paper is prepared in Latvian.
The aim of the diploma paper: to explore the possibilities of research work and train-ing tasks usage for the mastering of pupils’ research skills.
In the work there are explored pupils’ research activities during chemistry lessons in the elementary school. Essence and importance of research activities in the learning process are studied; are analyzed worked out research tasks; is summarized evaluation of chemical ex-perts. Are analyzed questionnaire results of elementary school pupils about research activities and open research exercise results. The approbation results of research task „Which soaps are better to choose” are presented and analysed.
The paper proves that for the effective development of pupils’ research skills in chemis-try it is essential to use real life related research works and various learning tasks.
Key words: research based learning process, research work; research skills of pupils, research tasks.