Mācību video materiālu izstrāde tēmas „Elektrība” apguvei vidusskolas fizikā
Author
Kravis, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Mācību video materiālu izstrāde tēmas „Elektrība” apguvei vidusskolas fizikā” ir izveidoti, aprobēti un ekspertu izvērtēti 15 mācību video. Tēma „Elektrība”, it īpaši elektrostatikas jautājumi, ir abstrakti skolēna izpratnei, jo fizikālie procesi notiek mikropasaules līmenī. Līdz ar sabiedrības pieprasījumu par mācību materiālu digitalizāciju un esošo materiālu piedāvājumu ir aktualizējies jautājums, kā kvalitatīvus digitālos materiālus izmantot mācību procesā skolēnu zināšanu un prasmju uzlabošanai. Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka mācību video var sekmīgi izmantot fizikas mācību procesā - gan kā diferencēšanas rīku, gan kā resursu patstāvīgai zināšanu apguvei, kā rezultātā uzlabojas skolēnu sasniegumi.
Diplomdarbs uzrakstīts uz 106 lapām, ieskaitot 35 attēlus, 6 tabulas, 14 pielikumus, izmantoti 42 informācijas avoti. Elektroniskajā pielikumā pievienoti 15 mācību video.
Atslēgas vārdi: mācību video, elektrostatika, diferenciācija In the diploma thesis „Development of teaching/learning videos for the acquisition of the theme „Electricity” in physics in secondary school” there are made 15 training videos that are approved and evaluated by experts. The topic „electricity” and especially the questions about electrostatics, are hardly for pupils to understand, because physical processes are microscopic. As there is a growing interest in society about digital learning resources and offer of the existing materials, a problem of how to use high-quality digital learning resources in education, so the student knowledge and skills would be improved, needs to be solved.
Research results show that it is possible to use training videos successfully in the physics learning process as a differentiation tool and as a resource for independent acquisition of knowledge, therefore pupils’ achievements are raising.
The diploma thesis is summarized in 106 pages including 35 pictures, 6 tables, 13 attachments; 42 sources are used.