Pasaku izmantošana lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšanā latviešu valodas stundās 3. klasē
View/ Open
Author
Līkanse, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Pasaku izmantošana lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšanā latviešu valodas stundās 3. klasē”. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, kā dažādas pasakas var izmantot lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšanā 3. klasē.
Teorētiskajā daļā tiek analizēta teorija par lasītprasmi un rakstītprasmi, to apguves īpatnības, pētīta lasītprasmes un rakstītprasmes nozīme skolēna personības attīstībā.
Praktiskajā daļā veikts pētījums, kurā apzināta lasītprasmes un rakstītprasmes reālā situācija 3.klasē, izstrādāta un aprobēta stundu kopa, veikta stundu analīze un analizēti izmēģinājumdarbības rezultāti lasītprasmes un rakstītprasmes veicināšanā. Atslēgas vārdi: lasītprasmes veicināšana, rakstītprasmes veicināšana, pasakas. The theme of Diploma paper is "The use of fairytales for promoting reading and writing literacy in Latvian language lessons in Grade 3". The aim of Diploma paper is to carry out theoretical and practical research, how different fairy tales can be used in order to increase writing and reading skills for 3rd year pupils. In theoretical part theory upon reading and writing skills is being analyzed, as well as peculiarity of learning, importance of reading and writing skills in development of pupil’s personality.
In practical part research is carried out, where real situation of writing and reading skills in 3rd grade is identified, hour group is developed and approbated, analysis upon classes is carried out, as well as analysis upon promotion of results of writing and reading skills that were gathered in pilot action. Key words: promotion of reading skills, promotion or writing skills, fairy tales.