Izglītojošo spēļu loma fizikas apguvē
Author
Doniņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzērve, Uldis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Lomu spēle var būt spēcīgs un radošs instruments dabaszinātņu mācīšanai, kas veido attieksmi un izpratni par fizikas parādībam un procesiem. Diplomdarba „Izglītojošās lomu spēles fizikas apguvē" pētījuma mērķis ir apzināt lomu spēles izmantošanas iespējas vispārizglītojošās fizikas priekšmeta apguvē. Darba galvenie uzdevumi ir:
1)iepazīties ar fizikas priekšmeta standarta prasībām attiecībā uz prasmju apguvi
2)iepazīties ar pētījumiem par lomu spēļu izmantošanas metodikām dabaszinātņu priekšmetu apguvē
3)Izstrādāt lomu spēles, kuras atbilstu standarta prasībām un būtu izmantojamas kā mācību līdzeklis prasmju apguvei
4)Izmantot lomu spēles fizikas priekšmeta apguvei dažādās vecuma grupās
5)Veikt rezultātu analīzi un secinājumus par lomu spēļu izmantošanas efektivitāti. Role-play may be a powerful and creative tool when teaching natural sciences, forming both attitude and understanding about physical phenomena and processes. The objective of the study conducted in the course of graduation paper on "Educational role-plays in the acquisition of physics" was to review the opportunities to use role-plays during the teaching of general physics. The principal tasks are as follows:
1)Review the standard requirements for the subject of physics and acquisition of skills.
2)Examine research on role-play methodology during the acquisition of natural science related subjects.
3)Develop role-plays in compliance with the standard requirements, which could be used as a teaching aid for the acquisition of respective skills.
4)Use role-plays for the teaching of physics across all age groups.
5)Conduct a result analysis and draw conclusions on the efficacy of role-play use.