Modelēšanas izmantošana bioloģijas mācību stundās
Author
Vīnakmene, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Modelēšanas izmantošana bioloģijas mācību stundās. Vīnakmene G., zinātniskā vadītāja vad. pētn. Dr. paed. Rita Birziľa. Diplomdarbs 36 lappuses, 7 attēli, 4 tabulas, 18 literatūras avoti, 6 pielikumi. Latviešu valodā.
Darba mērķis bija izpētīt modelēšanas izmantošanas iespējas bioloģijas mācību stundās un novērtēt tās efektivitāti.
Pētījumā tiek noskaidrotas mūsdienīga mācību procesa pamatnostādnes un pamatota modeļu izmantošanas nepieciešamība bioloģijas stundās. Darbā izskatīts modeļu piedāvājums Latvijā. Pētījuma laikā skolēni izgatavoja vairākus modeļus no daţādiem materiāliem. Modelis „Kukaiľa uzbūve” tika izgatavots 8. klasē un veikta tā novērtēšana. 8. un 9. klases skolēni tika aptaujāti un noskaidrots skolēnu viedokli par modelēšanas kā mācību metodes vietu mācību satura apguvē. Empīriskā pētījuma rezultāti liecina par skolēnu pozitīvo attieksmi pret izmantoto metodi, norādot tās efektivitāti. Skolēni labprāt modelē un radoši apgūst mācāmo saturu ar šīs metodes palīdzību. The use of modeling in biology lessons. Vīnakmene G., scientific supervisor: leading researcher Dr. paed. Rita Birziľa. The Diploma paper contains of 36 pages, 7 pictures, 4 tables, 6 appendixes, 18 sources of literature are used. In Latvian.
The aim of the study was to find out the possibilities of modeling and their effectivness during biology lessons.
The guidelines of contemporary learning process have been explored in the research and the necessity of using models in biology lessons has been fortified..The offer of scientific models in Latvia is analysed. During the research pupils made several models using different materials. The model “Structure of an Insect” was made in grade 8, and it had been assessed. The pupils of grades 8 and 9 were interviewed with the aim to find out their oppinions on the role of modelling as a learning method in acquiring of the curriculum. The results of the empirical research present pupils` positive attitude to the method.