Radošie un praktiskie darbi ģeogrāfijas mācību procesā
View/ Open
Author
Ostrovska, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zelča, Līga
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šobrīd Latvijā ir aktuāli izzināt, noskaidrot, kā organizēt tādu mācību procesu, lai sagatavotu jauniešus dzīvei 21. gadsimtā. Viens no svarīgākiem Latvijas izglītības mērķiem mūsdienās ir attīstīt skolēnos radošumu un praktisko darbību, kas izglītībā izpaužas kā viens no būtiskākajiem kvalitatīva procesa nodrošināšanas kritērijiem.
Šajā darbā „Radošie un praktiskie darbi ģeogrāfijas mācību procesā” autore izanalizē praktiskos un radošos darbus ģeogrāfijas mācību procesā un novērtē to iespējas skolēnu izziņas procesā.
Pirmajā nodaļā autore ir izzinājusi, kas ir interaktīvs mācību process un globālās izglītības princips, diferencēts mācību process un kā tas nodrošina pusaudžu attīstības procesu. Otrajā nodaļā autore pētījusi un izstrādājusi praktisko un radošo darbu piemērus reģionālajā ģeogrāfijā. Autore izpētījusi radošo darbu metodes un to pielietojumu ģeogrāfijā. Autore izpētījusi skolēnu un skolotāju atsauksmes par praktisko un radošo darbu pielietošanas iespējām.
Darbā ievietoti praktiskie darbu uzdevumi, eseju tēmas, lomu spēļu paraugi, didaktiskās ģeogrāfijas spēles.
Kopsavilkumā autore sniedz 9 secinājumus un 4 priekšlikumus par praktisko un radošo darbu pielietošanas iespējām mācīšanas procesā. Darbam ir pielikums, kuros ievietotas tabulas un attēli. In Latvia now it is topical to find out how to manage the learning process in order to prepare the youngsters for life in the 21st century. Nowadays one of the most important educational aims in Latvia is to develop students’ creativeness and practical action which is one of the most essential criteria of providing qualitative process.
In this paper “Creative and practical works in the learning process of Geography” the practical and creative works in the learning process of Geography have been analyzed and their opportunities in the students’ inquiring process have been evaluated.
In the first chapter the author has found out what an interactive learning process is, explored the meaning of the principle of global education, differential learning process and how it ensures the development process of teenagers. In the second chapter the author has studied and developed the examples of the creative and practical works in the regional geography. The methods of creative works and their application in Geography have been explored as well as the teachers’ and students’ reviews about possibilities to apply the practical and creative works have been examined.
Practical tasks, essay topics, the examples of the role-plays as well as didactic Geography games have been included in the paper.
In the end the author draws conclusions and gives suggestions about the applying possibilities of the creative and practical works in the learning process. Figures and illustrations can be found in the appendices of the paper.