Skolotāju mācību motivācijas veicinošie faktori 49.pirmskolas izglītības iestādē.
Author
Grobiņa, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lasmanis, Aivars
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Danas Grobiņas pētījumā tika analizēti rosinošie un kavējošie skolotāju mācību motivācijas faktori.
Pētījuma teorētiskajā daļā pamatojoties uz A. Maslova, F. Hercbergera, K. Alderferda, D. Makklellanda u.c. autoru motivācijas teorijām, u.c. autoru atziņām, autore analizē motivācijas jēdziena būtību, mācību motivāciju un skolotāju mācību motivācijas faktoru veidošanos.
Pētījuma empīriskajā daļā autore pēta skolotāju mācību motivācijas faktoru veidošanās sakarības 49. pirmsskolas izglītības iestādē. Šajā sadaļā autore pielieto mūsdienīgas pētniecības metodes Kronbah-alfa metodi un Faktoru analīzes metodi.
Izstrādātais teorētiskais un praktiskais pētījums var noderēt skolotāju mācību motivācijas faktoru noskaidrošanai arī citās izglītības iestādēs.
Atslēgvārdi: motivācija, mācību motivācija, skolotāju mācību motivāciju veicinošie faktori. In Danas Grobina’s research were analyzed a stimulating and preventing motivational factors of teachers.
The theoretical part is based upon research by A. Maslow, F. Hercberger, K. Alderferd, D. Makklelland and other authors motivational theory epistermologys. The author examinies the concept of the nature of motivation, learning motivation and teachers teacing motivational factor.
In the practikal part of the work author explores the factors of motivation of teachers teaching in the 49. pre-school. In this part, the author uses modern research metods: Cronbach’s alpha and the factor analysis.
The teorttical and practical researche will be usefull for clarifuing teachers teaching motivational factor also in other educational institutions.
Key words: motivation, learn motivation, stimulating motivational factors of teachers teaching.