Apraksta veidošanas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās 4.klasē
Автор
Apsīte, Maira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā Apraksta veidošanas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās 4. klasē izvirzīts mērķis izstrādāt un aprobēt didaktisko materiālu 4. klases skolēnu apraksta prasmju attīstīšanai latviešu valodas mācību stundās.
Diplomdarbā apkopotas un izvērtētas teorētiskās atziņas par pamatskolēnu apraksta prasmes pilnveidošanas iespējām, raksturotas metodes un paņēmieni, kas sekmētu skolēnu apraksta prasmes pilnveidošanu, kā arī apzinātas skolēnu intereses, veikta anketēšana, izvērtēti viņu sasniegumi un grūtības tekstveidē, noskaidrotas skolēnu psihofizioloģiskās īpatnības.
Diplomdarbā pamatota didaktiskā materiāla atlase un izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēta didaktiskā materiāla aprobācijas laikā gūtā pieredze, skolēnu sasniegumi un prasmes veidot aprakstu dinamika.
Darbā ir 4.nodaļas, teorētiskās literatūras un izmantoto avotu saraksts (16 vienības, kā arī 8. pielikumi.)
Pētījuma laikā gūtā pieredze un izstrādātais didaktiskais materiāls var noderēt latviešu valodas skolotājiem, didaktiķiem un studentiem, kā arī citiem interesentiem.
Atslēgas vārdi: apraksts, prasmes. The aim of the Graduation work Improving Text Composing Skills of 4th Grade Students during Latvian language lessons is to develop and to approbate didactic material for developing text composing skills of 4th grade students during Latvian language lessons.
In this Graduation work are summarized and evaluated theoretical cognition's about possibility of improving text composing skills for elementary school pupils, characterized methods witch could promote text composing skills. Also here was gathering pupils interests, was gaved survey to the pupils, was evaluated their achievements and difficulties in boilerplate, was clarified pupils psycho physiological character.
In this Graduation work was justified didactic material sampling and output, described educational investigation and analyzed experience witch was get during didactic material approbation, was analyzed pupils achievements and their skills in text composing dynamics.
In this work are 4 sections, list of theoretical literature and used source (16 items, and also 8 appendixes)
Experience and didactic material witch was get during the research could be useful for Latvian language teachers, didactics, students and for others who could be interested.