Aritmētisko priekšstatu veidošana skolēniem ar autismu un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Автор
Tentere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā „Aritmētisko priekšstatu veidošana skolēniem ar autismu un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem” tiek teorētiski un praktiski apskatītas metodes, paņēmieni un praksē gūtās atziņas, kā attīstīt aritmētiskos priekšstatus skolēniem ar autismu un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Darbā tiek izmantotas pedagoģiskās literatūras analīze, praktiskas pedagoģiskas metodes, skolēnu darbības produktu izpēte, skolas dokumentācijas izpēte.
Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt veidus un metodes, lai veidotu aritmētiskos priekšstatus skolēniem ar autismu un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma bāze: viena no Rīgas speciālajām internātpamatskolām.
Diplomdarbā autore ir izmantojusi 12 gadu laikā uzkrāto pieredzi darbā ar skolēniem, kuriem ir autisms un vidēji smagi garīgās attīstības traucējumi.
Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā aplūkots autisma un vidēji smagas garīgās atpalicības iespējamie cēloņi, pazīmes, korekcijas iespējas, sākumskolēna vispārējā raksturojuma un pētījuma daļas, kurā aplūkotas izmantojamās metodes aritmētisko priekšstatu veidošanai speciālo skolu skolēniem jaunākajās klasēs.
Diplomdarba atslēgas vārdi: autisms, garīgās attīstības traucējumi, aritmētika, uztvere. In diploma work “Arithmetical concept development for pupils with autism and average disorder in mental progress”, I have analyzed theoretically and practically used methods and verity achieved in praxis.
In my work I have included analyze of pedagogical literature, practically used methods, research of pupils activity, choice and studies of school records.
Aims of research: truly understand theoretical and practical methods, to develop arithmetical view for people with autism and average disorder in mental progress.
Base of research: Boarding primary school for children with special needs.
In diploma work I have putted in use my twelve years experience working with these pupils.
My job structure include theoretical and research part. In first part I look at possible symptoms and correction options. General pupil’s characteristics.
In research part I review working methods of developing, arithmetical concept for pupils with special needs.
Key words for diploma work are: autism, mental disorder, arithmetic, perception.