Sociālpedagoģiskā darbība mācību motivācijas veicināšanā Rīgas vakara ģimnāzijas pedagoģiskās korekcijas klasēs
Author
Lezdkalne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Ievas Lezdkalnes izstrādātā diplomdarba tēma ir „Sociālpedagoģiskā darbība mācību motivācijas veicināšanā Rīgas vakara ģimnāzijas pedagoģiskās korekcijas klasēs”.
Par diplomdarba mērķi izvirzīts raksturot un veikt sociālpedagoģisko darbību mācību motivācijas veicināšanā pedagoģiskās korekcijas klasēs.
Darbā tiek apskatītas sekojošas tēmas: mācību motivācijas raksturojums, skolēnu mācību darbības stimulēšanas un motivācijas veidošanas metodes, pedagoģiskās korekcijas raksturojums, sociālā pedagoga darbības specifiskās iezīmes, skolās ar pedagoģiskās korekcijas klasēm, pedagoģiskās korekcijas klašu mācību motivācijas īpatnības. Darbā ir analizēta korekcijas klašu skolēnu attieksme pret skolu, mācībām un apkārtējo vidi, kas nosaka šo skolēnu vēlmi mācīties. Ir izstrādāta sociālā pedagoga darbības programma mācību motivācijas veicināšanā.
Atslēgvārdi: mācību motivācija, motivācijas veicināšana, pedagoģiskā korekcija, sociālpedagoģiskā darbība. Author has done diploma work about “Social pedagogical activities in promoting the learning motivation in the pedagogical correction classes at Riga Evening gymnasium”.
The aim of the Diploma paper is to characterize as well as to carry out in practice the social pedagogical activities for promoting the learning motivation in the pedagogical correction classes.
The Diploma paper discusses the following themes: the description of the learning motivation, methods of stimulating the pupils’ teaching/learning activity and methods of developing the motivation; description of the pedagogical correction, the specific features of the activities performed by the social pedagogue in schools with pedagogical correction classes and the peculiarities of the learning motivation of the pedagogical correction classes.
The Diploma paper analyzes the attitude of the learners of the correction classes towards the school, learning and the surrounding environment, which determines the will of these pupils to learn. The author of the Diploma paper has worked out the action program of the social pedagogue for promoting the learning motivation.
Key words: learning motivation, pedagogical correction, promotion of motivation, social pedagogical activity.