Pieaugušo neformālās izglītības iespēju Jelgavā izvērtējums.
Author
Bukbārde, Skaidrīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bukbārde S. (2010.) Pieaugušo neformālās izglītības iespēju Jelgavā izvērtējums
Maģistra darbs. Rīga. Latvijas Universitāte
Mūsdienu straujajā attīstības procesā, kad strauji mainās arī zināšanas un to pielietojums, nepieciešamās kompetences, būtiski pieaug mūžizglītības loma, tai skaitā arī pieaugušo izglītības loma. Mūžizglītība ir svarīga ne tikai konkurencei, nodarbināmībai, bet arī sociālajai iekļautībai, aktīvam pilsoniskumam un personības attīstībai. Tādēļ ir nepieciešams piedāvāt pieaugušo mērķauditorijai dažādas iespējas izglītības iegūšanai un papildināšanai.
Darba mērķis ir apzināt pieaugušo neformālās izglītības iespēju pilnveidošanas aspektus, balstoties uz pieaugušo izglītības organizēšanas sistēmas un pieaugušo neformālās izglītības iespēju analīzi vietējā pašvaldībā.
Secinājumi: lai arī pašvaldībā pastāv plašs izglītības iespēju piedāvājums, tas nenodrošina šo iespēju izmantošanu. Lai nodrošinātu iespēju izmantošanu, nepieciešama informācijas nodrošināšana par piedāvājumu, kā arī pieejamība finansiālā aspekta ziņā.
Atslēgvārdi: mūžizglītība, pieaugušie, neformālā izglītība, izglītības iespējas Bukbarde S. (2009.) The evaluation of adult non-formal education possibilities in Jelgava
Master’s paper. Rīga. University of Latvia
In the present day situation when alongside with the fast development of society also knowledge and its use as well as necessary competences change, the role of life long education, including adult education increases significantly. Lifelong education is essential not only for competitiveness, employment but also for social inclusion, active citizenship and the development of personality. Therefore it is necessary to offer various possibilities for the adults to acquire and improve their education.
The aim of the research is to find the aspects for improvement in the possibilities of non-formal adult education based on the analysis of the system of adult education organisation and the possibilities for adult non-formal education in local municipality.
Conclusions: although there are extensive possibilities of education in local municipality, it alone does not guarantee the use of these possibilities. In order to ensure the use, it is necessary to provide information about the possibilities and financial accessibility.
Keywords: life-long education, adults, non-formal education, possibilities for education